Tänkte jag skulle dra igång en tråd om bilen, eftersom jag inte har nån digital kamera så får jag se hur jag ska lösa det här med bilder.
De tigigare ägarna verkar ha varit seriösa då varje besiktningsprotokoll från 84 finns med och dessutom en massa kvitton från 92 och framåt.
Tanken är att jag ska fixa så mycket som plånbok och tiden tillåter men det blir nog inget rejsbygge då jag vill ha bilen i så nära orginalskick som det går, får se om jag kanske vågar mig ut på bana med den nästa år
Första projektet att installera en laddtryckmätare är redan avklarat. Nu försöker jag istället få wategaten att fungera som den ska som ni kanske sett i min tråd i Teknik & Trim.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Är det där en begangnad som du putsat upp!?
Jag tänkte byta alla muttrar på min iallafall, vet du vad det är för matrial ser ut som mässing på bilden men kan det stämma?
Är det ingen annan som kör 924 på PCS banmöten, ja det måste det bli ändring på. Inte för att jag kan köra men man kan alltid lära sig.
Jora, den såg ut som f'n själv när jag drog fram den ur sitt hål. Men efter många vändor med stålborsten på borrmaskinen så blev det rätt bra. Samt att jag slängde på lite färg på själva flänsen. Jag vet faktiskt inte vad det är för några. Jag tvättade av mina och återanvände dom. Fast dina kanske är än värre.
En gång har jag sett en 924 på ett pcs banmöte. Det var första gången jag var där. Resterande banmöten har jag varit ensam. Så det är välkommet med lite sällskap. Det finns mycket stora möjligheter till hjälp på pcs banmöten. Dom har många instruktörer som kan åka med och ge en tips och dyl..
Cédric wrote:Jora, den såg ut som f'n själv när jag drog fram den ur sitt hål. Men efter många vändor med stålborsten på borrmaskinen så blev det rätt bra. Samt att jag slängde på lite färg på själva flänsen. Jag vet faktiskt inte vad det är för några. Jag tvättade av mina och återanvände dom. Fast dina kanske är än värre.
En gång har jag sett en 924 på ett pcs banmöte. Det var första gången jag var där. Resterande banmöten har jag varit ensam. Så det är välkommet med lite sällskap. Det finns mycket stora möjligheter till hjälp på pcs banmöten. Dom har många instruktörer som kan åka med och ge en tips och dyl..
Hälften av mina muttrar är runddragna och resten lär bli det nästa gång jag ska pilla på grejerna så det känns bäst att byta. Har dessutom dragit av en av de pinnskruvar som sitter i wategaten
Var iväg till hiflex idag och köpte ny slang till wastegaten, 400 gick det på. Hoppas det är värt pengarna bara. Köpte även ett filter (eller en ljuddäpare egentligen) och adapter som jag tänkt sätta direkt i hålet där ventilationsröret ska sitta. Förstår inte riktigt varför röret måste gå hela vägen upp till fördelarlocket.
Köpte även höghållfasta skruvar att sätta fast avgassystemet till turbon med, killen jag köpte dem av de rostade lätt eftersom det var så hög kolhalt så det kanske inte var ett så bra val.
Ibland är man bra klantig.
Efter en dag i garaget skulle jag bara flytta bilen några meter så jag stänger motorhuven och vad händer, det börjar ryka rejält. Min sprillans nya 400 kronors slang hade lagt sig ovanför pluspolen och när jag tryckte igen luckan så kortslöt den såklart batteriet, hade egentligen batteriet urkopplat hela tiden men kopplade in det en stund för att kolla om lampan till laddtrycksmätaren funkade och glömde koppla ur det igen. Blir alltså till att åka och köpa en ny slang. F-n va surt.
Äntligen har jag fått ihop bilen.
Var lite orolig när jag startade bilen och det rykte som tusan från motorrummet men efter att ha kört en bit så försvann rykandet så jag antar att det bara var gammal smuts och olja ångade bort.
Nu laddar bilen precis 0,7 som den ska och den går riktigt fint.
Får se vad nästa projekt blir.