Då var man på hemmaplan igen efter en otroligt upplevelserik resa till Nürburgring...
Anlände till banan vid lunchtid på Söndagen, fullt med bilar och motorcyklar på hela området vid "depån".
Tog ett första varv för att känna lite på grejerna... Massor av motorcyklar och bilar som passerades/körde om mig, lite kaos över det hela. Bilen kändes okej, dämparna och fjädrarna gjorde stor skillnad mot förra gången.
Bestämde att ta ett varv till direkt efteråt med tanke på trängseln inne vid "depån". Åkte ungefär ett halvt varv (ungefär till Bergwerk) så skulle jag dutta lite på bromspedalen, med resultatet att den gick i botten

Puttrade runt i riktigt turist-tempo resten av varvet för att kyla bromsvätskan (kokade).
Jag bytte inte vätskan innan, men det ska jag göra till nästa gång vill jag lova! Bromsskivorna fick arbeta hyfsat hårt också och nu är dom lite skevare än förut så svarvning alt. byte till värre grejor är på sin plats i vinter!
Måndagen bjöd mer körning och mindre bilar. Bilen luftades på landsvägen efter varje varv vilket gjorde det hela lite lugnare
Tisdagen hade vi tänkt att åka av oss på förmiddagen för att rulla hemåt vid lunch, men det regnade så det blev två väldigt försiktiga varv i blötan innan hemfärd.
Qvisfr och Rikard härifrån var nere samtidigt, så det blev lite ljuga och trevligt umgänge
Bifogar lite bilder,
Hejs
//C
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.