Kan någon vänlig själ kolla upp dessa nummer i PET:
944.628.101.00 och 944.572.015.00
EDIT: Nu sprayade jag lite på kontakterna under kåpan, slog på motorn och lät den gå i ca 30 sec, hade fläkten på 2:an. Funkade utmärkt tills den dog utan förvarning. Fungerar bara på 4:an just nu
EDIT2: För att inte spamma tråden så editar jag.
Fixade lite med bilen för en stund sen. Fläkten funkade inte tills jag slog på defrostern fram. Då började fläkten att fungera igen
Du har nog rätt, en liten miss av mej bara.
Tyvärr kan jag inget om det här, men vilken del är det som gör att fläkten ger upp? (på bilden alltså) Måste vara något motstånd eller relä av något slag eftersom den fungerar på 4:an
Det var denna motståndsradda jag misstänker finns under din svarta plastlist vid fläktarna. Är inte så tydligt i PET där jag kollade men kan ev sitta mellan fläktarna (dvs i mitten). Lyft av och kolla så blir du säkert klokare.
GLind wrote:Det var denna motståndsradda jag misstänker finns under din svarta plastlist vid fläktarna. Är inte så tydligt i PET där jag kollade men kan ev sitta mellan fläktarna (dvs i mitten). Lyft av och kolla så blir du säkert klokare.
Ungefär så tyckte jag att jag beskrev det lite tidigare.
dbss! var sitter termosäkringen? och hur ser den ut?
min fläkt beter sig också så, dvs funkar ibland bara på 4:an och ibland på alla lägena.
sitter den inuti "13 Ballast resistor" som nämns ovan eller?
//vello
vello wrote:dbss! var sitter termosäkringen? och hur ser den ut?
min fläkt beter sig också så, dvs funkar ibland bara på 4:an och ibland på alla lägena.
sitter den inuti "13 Ballast resistor" som nämns ovan eller?
//vello
Jag sprejade elektronikrengöring och tryckte lite på blecken med en liten mejsel sen fungerade mellanlägena igen.
Termosäkringarna syns under effektmotstånden i denna bild.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Hej!
Jag verkar ha sama problem som alla andra här med att den bara funkar på fyran och ibland på 1-3. Nu undrar jag hur man kommer åt den där ballast resitorn? hur får man väck kåpan? Har varit ute och kollat på den och kan inte se några skruvar eller nåt.
CarlmHermansson wrote:Hej!
Jag verkar ha sama problem som alla andra här med att den bara funkar på fyran och ibland på 1-3. Nu undrar jag hur man kommer åt den där ballast resitorn? hur får man väck kåpan? Har varit ute och kollat på den och kan inte se några skruvar eller nåt.
Var resistorn sitter vet jag ej, men plastskyddet över fläkten har jag tagit bort.
Drag upp/av gummitätningen (listen) i framkant av plastskyddet.
Nu går det att vika upp lite. Skall du ta bort plastskyddet helt så måste också torkararmarna demonteras.
Bosse