Vad säger ni om den här då?
Den blir din för 17 500€ enligt mobile.de.
Byggd på en bubbla(käfer) med 50 friska hästar. Den är dessutom öppen. Originalet kostar väl en bra bit över millen men den har då lite bättre prestanda
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Haha.. fy F-n vilken cool bil.. känns som en klon mellan 356:an och 959 bilen.. Lite sådär svårdefinierbar på något vis. Lite fräck måste jag säga att jag tycker den är. Synd bara att prestandan inte ens är i närheten av 959:ans.. nu känns det nästan som orginal 356:a åker ifrån denna :S
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
Vill man glida lungt och synas så lär bilen fylla sitt syfte men det blir svårt att lura dom som kan Porsche... Att betala så mycket låter tokigt // Petrus
Avve wrote:Denna, och liknande modeller, har sålts i USA i många år. Komb av 356 och 959- oh yeah!!! En färdigbyggd 356 Speedster ligger i USA på ca 200000, dvs trol utan motor. Är ändå en femtedel av vad en lika fin orig Speedster kostar nuförtiden. Som man knappt skulle använda även om man mot förmodan skulla ha råd att köpa den. Har själv en Speedster -57 lookalike under byggnad. Bygget går så långsamt att ni kanske ser den på forumets till salu-del inom ngt år...Suck
PS 50 hk och 650-700 kg är inte fy skam, accet blir som en 924. Själv har jag 100+ hk och då drar jag utan problem från en 944...
... Vilket får mig att åter igen dregla efter att riva inredningen och rubbet i min bil. Så är det ju. Man ska inte stirra sig blind på hästkrafter. Minska vikt är ju ett smart sätt som dessutom avlastar bilens övriga mekanik...
Jag är nyfiken! Gillar äldre Porschar och deras ursnygga former. Har du bilder på ditt bygge? Jag ska snoka lite i ditt garage efter jag skickat i väg detta svar...
Petrus wrote:
... Vilket får mig att åter igen dregla efter att riva inredningen och rubbet i min bil. Så är det ju. Man ska inte stirra sig blind på hästkrafter. Minska vikt är ju ett smart sätt som dessutom avlastar bilens övriga mekanik...
Jag är nyfiken! Gillar äldre Porschar och deras ursnygga former. Har du bilder på ditt bygge? Jag ska snoka lite i ditt garage efter jag skickat i väg detta svar...
// Petrus
Här kommer lite bilder på mitt bygge...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Jo vist stör stolsryggarna men jag vill gärna få in lite säkerhet/körbarhet i bilen så bågen, fyrpunktsbältena och stolarna får sticka ut lite. Ett plus (som jag inte tänkte på förrän provkörning) är att det faktiskt är väldigt skönt med höga ryggar vid lite längre resor för det fins en tendens till drag om man inte har det och köras mycket skall det
Det fins ju en del replicor i sverige och man vill ju också göra något för att sticka ut lite