Svetsa om gavlarna på org. IC?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#16 Post by gurra »

Tomas wrote:Gurra, jag trodde du var Lindseyåterförsäljare...
Det stämmer, och jag tycker Lindsey har många riktigt bra produkter.
Det betyder dock inte automatiskt att jag skulle göra alla grejer de gör på exakt samma sätt.

Jag hoppas för övrigt att folk uppskattar att det jag skriver är min personliga åsikt och att jag skulle aldrig boosta en produkt jag själv inte tror på.

Mvh
Gurra
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#17 Post by patand »

gurra wrote:Jag hoppas för övrigt att folk uppskattar att det jag skriver är min personliga åsikt och att jag skulle aldrig boosta en produkt jag själv inte tror på.

Mvh
Gurra
Det uppskattas självklart! :) Men lite kasst att ni inte har 924 prylar... ;) :P
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Frejkan
Carrera-Poster
Posts: 376
Joined: 2004-04-07 20:59:33
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm, Falun
Contact:

#18 Post by Frejkan »

Är det någon här som tagit sig besväret att rengöra sin IC och i så fall hur går man till väga?
Austin Cooper -67
Volvo 165 byggd av Yngve Nilssons Karosserifabrik i ett exemplar -72
Volvo 240 GLT 1991
Ford Fiesta 1.1 VIP 1985
har haft: Porsche 944 turbo -86

www.klassiker.nu

www.garaget.org/FredrikNyblad

User avatar
djungel-Jim
Turbo-Poster
Posts: 696
Joined: 2005-04-05 12:35:52
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#19 Post by djungel-Jim »

Nu behöver jag hjälp i min valångest! :) Är det någon som har data på ändringen i luftflöde och kylningen med större gavlar? Jag fick en omsvetsad ic "på köpet" när jag köpte en del andra grejer av dalu här på forumet.. Nu är frågan om jag ska skruva i den eller bara skruva tillbaks min gamla när jag sätter tillbaka prylarna igen? Jag har letat runt på rennlist men har inte lyckats hitta något vettigt svar där heller..

Jag har också funderat på att kapa extrahål i plåten framför ic:n som och leda/tvinga in luft både därifrån och från "snorkeln" så som många borta i staterna har gjort.. Men precis som med gavlarna på ic:n verkar det heller inte ge någon prestanda vinst att tala om?


PS. Jag har en omsvetsad IC eller en orignal IC till salu om någon är intresserad ;)
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]

Jerre
S-Poster
Posts: 77
Joined: 2004-04-07 14:50:36
Bilmodell: 951 -90
Årsmodell: 1990
Location: Vaxholm
Contact:

#20 Post by Jerre »

Perfekt Djungel-Jim, då är det såklart du som åker på att testa hur det förhåller sig med ombyggda gavlar på IC'n :P

Kanske går att engagera grabbarna i Mythbuster på Discovery också(om det nu blir något kvar av bilen efter att de är klara..).

Själv har jag bytt till ombyggd IC, men kan väl inte påminna mig att jag upplevde några dramatiska skillnader(utan att ha gjort några mätningar). Jag är nog en av de där lurade...

Störst skillnad vad gäller spool-up(utan att byta turbo) har för mig varit att byta till 3" avgassystem från orginalsystem med katalysator. Som natt och dag.
944 Turbo - 90
#Bengts MAF chip#, BOSCH HFM-5 MAF, K27/8, SMT6, PLX R-500 EGT&WBO2, Delphi 788cc spridare, Omsvetsad Intercooler, Tial 38mm WG,Apexi AVC-R EBC,3" rostfritt Agarör tillverkat av Area951, Dahlback Racing BOV.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot]