funderar på att byta
- nordantill81
- NA-Poster
- Posts: 34
- Joined: 2006-01-05 10:35:29
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Halmstad/Norrköping
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Med ett så skapligt pris är det ju inte ens värt besväret att försöka själv... 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- nordantill81
- NA-Poster
- Posts: 34
- Joined: 2006-01-05 10:35:29
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Halmstad/Norrköping
- Contact:
Nä inte om man vet vilket helvete det kan va att få skiten & bli bra.Jag har jobbat som glasmästare i 15 år & jag aktar mej väldigt noga för sånt här.När man sett vilket resultat killarna som kan det här får.Satte själv en hel del film tidigare i jobbet,materialet man jobbar med idag är ju nåt helt annat,än det som fanns för 10-15 år sen.
//Nordantill81
928s 85:a automat
928s 85:a automat
-
- S-Poster
- Posts: 176
- Joined: 2004-05-07 11:56:19
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Finspång
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 4
- Joined: 2005-05-17 13:08:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Timrå
- Contact:
Jag äger en 928S4 -91
Klart du ska prova 928a. När det gäller tyngden så är de helt klart tyngre än 924/944 men ryktet att de skulle vara nån form av portabel skinnsoffa är överdrivet
De väger 1580kg.. att jämföras med 996ans 1540. Lägg där till V8ans vrid och man märker inte tyngden speciellt mycket.
På konbanan kan man märka av vikten lite granna men å andra sidan är de ganska lättkörda iom PSD och weissach-axeln, så det jämnar ut sig.
På banan hinner lättare bilar ibland ikapp i kurvorna men dem vinner man lätt mark mot på rakorna istället. Den är betydligt bättre i kurvorna än man kan tro dock. Traction är mycket bra. Väl inne i kurvan är det lätt att balansera bilen med gasen.
På motorvägen är den hiskeligt rolig. Det känns lite som att accelerationen aldrig tar slut. Upp till 100 kan man bli omkörd av lite snabbare moderna bilar men när man passerar 140 så får den en andra andning och drar mycket starkt upp till toppfarten på 270. Fartresurserna är hiskeliga och den känns bekväm och säker att köra fort med utan att fartkänslan försvinner. Man sitter nämligen rätt lågt i dem.
Generellt
Omeckade så har de en naturlig tendens att understyra lite.. men vid rejält gaspådrag så går det över i en överstyrning som är lätt att parera, åtminstone fram till en viss gräns. I regn kan de kännas lite vanskliga med allt för mycket vrid på bakdäcken. En kickdown i 70-80 (tex i omkörning) kan med lite otur resultera i att bakänden börjar släppa lite. Detta speciellt om man har lite slitna bakdäck. Då är det hemskt lätt (speciellt med automat) att i tex korsningar trycka till lite för hastigt på gasen med en 180-graders piruett till följd.
Budget
Räkna med ca 20k om året. En del år blir det mindre och en del år mer.
Vilka stora utgifter har jag haft?
Stora servicen 13.000
Transaxelbrott 8.000
Annat som kostar är däck, vätskor, bromsbelägg och skivor (speciellt vid bankörning).
Klart du ska prova 928a. När det gäller tyngden så är de helt klart tyngre än 924/944 men ryktet att de skulle vara nån form av portabel skinnsoffa är överdrivet

På konbanan kan man märka av vikten lite granna men å andra sidan är de ganska lättkörda iom PSD och weissach-axeln, så det jämnar ut sig.
På banan hinner lättare bilar ibland ikapp i kurvorna men dem vinner man lätt mark mot på rakorna istället. Den är betydligt bättre i kurvorna än man kan tro dock. Traction är mycket bra. Väl inne i kurvan är det lätt att balansera bilen med gasen.
På motorvägen är den hiskeligt rolig. Det känns lite som att accelerationen aldrig tar slut. Upp till 100 kan man bli omkörd av lite snabbare moderna bilar men när man passerar 140 så får den en andra andning och drar mycket starkt upp till toppfarten på 270. Fartresurserna är hiskeliga och den känns bekväm och säker att köra fort med utan att fartkänslan försvinner. Man sitter nämligen rätt lågt i dem.
Generellt
Omeckade så har de en naturlig tendens att understyra lite.. men vid rejält gaspådrag så går det över i en överstyrning som är lätt att parera, åtminstone fram till en viss gräns. I regn kan de kännas lite vanskliga med allt för mycket vrid på bakdäcken. En kickdown i 70-80 (tex i omkörning) kan med lite otur resultera i att bakänden börjar släppa lite. Detta speciellt om man har lite slitna bakdäck. Då är det hemskt lätt (speciellt med automat) att i tex korsningar trycka till lite för hastigt på gasen med en 180-graders piruett till följd.
Budget
Räkna med ca 20k om året. En del år blir det mindre och en del år mer.
Vilka stora utgifter har jag haft?
Stora servicen 13.000
Transaxelbrott 8.000
Annat som kostar är däck, vätskor, bromsbelägg och skivor (speciellt vid bankörning).
928S4 MY91
http://my928.kicks-ass.net/adam928/
http://my928.kicks-ass.net/adam928/
Who is online
Users browsing this forum: No registered users