Så har vi då på nytt samma fel igen på bilen...
EXAKT samma scenario som sist....är bilen hungrig och börjat äta sensorer..? Bilen står i en brant backe och jag kan inte få den ur fläcken, visst är livet underbart...ger upp snart...
Nej, det verkar inte vara så enkelt tyvärr. Återigen skickas inte pumpen igång, men men...det är väl snart dags att pensionera åkdonet.
Det är för kallt att hålla på med sånt här nu, fryser ju fingrarna av sig. Får väl bogsera upp eländet till herr Sandén kanske.
Bogsera upp? Kolla med Peter (Sanden), har för mig att han bor i Kungsbacka och när jag var hos honom så sade han något om att ev ha verkstad hemma på vinterhalvåret. Kanske närmre än du tror...?
/Mårten
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Nja, jo han bor faktiskt inte speciellt långt från mig, men bilen står obrukbar i GBG. Snackade med honom nyss, och då han har fullt upp hade han inte möjlighet att ta min bil. Blir till att gå någon annanstans.
Men tack ändå.
Liten uppdatering. Tydligen var boven i dramat denna gång mina tändkablar. Problemet uppstod ju efter att bilen stått i regn och nu när det är fuktigt ute hoppade gnistan. Återstår bara att se om detta nu löst mina problem eller om det bara är tillfälligt.
Tändkalbelproblem brukar visa sig vara bra att kolla en mörk natt eller liknande (erfarenhet av en gammal opel), Poppade huven och bad sedan någon vrida nyckel åt mig. Vilket kalas, gnisttrorna hoppade hej vilt, hela motorn var som ett tändstift.
Vet inte om man du kan spåra det på samma sätt med din?
Jopp, tändkablarna bytta, bilen fungerar.
Idag fick jag punktering på väg till jobbet!
1180 kronor fattigare har jag nu iaf ett nytt dubbdäck höger bak.
Åhhh vad kul med måndagar!