Ultraljuds tvätta spridare.
- claves
- Addict
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
Ultraljuds tvätta spridare.
Hej,
Undrar ifall någon vet hur man kan göra för att köra spridarna medans de ligger i ett ultraljuds bad?
Vilken ström ska man lasta dem med och hur får man till en hygglig frekvens med öppning och stängning av spridaren.
Någon som har några idér? Har bosch gröna antar det är orginal för årsmodellen.
/Claves
Undrar ifall någon vet hur man kan göra för att köra spridarna medans de ligger i ett ultraljuds bad?
Vilken ström ska man lasta dem med och hur får man till en hygglig frekvens med öppning och stängning av spridaren.
Någon som har några idér? Har bosch gröna antar det är orginal för årsmodellen.
/Claves
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
- TuRboSimPa
- S-Poster
- Bilmodell: 951
- claves
- Addict
Har svårt att tro att ultraljus skulle förstöra spridare då det är allmänt vedertaget att ultraljuds tvätta... men att bromsvätska skulle vara lösning på en spridare som till viss del är gjord av plast låter helt jäkla brutalt då det nog är agresivt som F-n på vissa plastsorter...
Men jag kan ha fel...
Klart en helt ny vinkel på rengörning av spridare.. du är den första som nämt det...
Man kanske ska prova......
/Claves
Men jag kan ha fel...
Klart en helt ny vinkel på rengörning av spridare.. du är den första som nämt det...
/Claves
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
-
- Turbo-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Hmm ... det med bromsvätska är gammal "beprövad" teknik ...fick själv lära mig det när jag jobbade på bilverkstad i början på 80-talet ..claves wrote:Har svårt att tro att ultraljus skulle förstöra spridare då det är allmänt vedertaget att ultraljuds tvätta... men att bromsvätska skulle vara lösning på en spridare som till viss del är gjord av plast låter helt jäkla brutalt då det nog är agresivt som F-n på vissa plastsorter...
Men jag kan ha fel...
/Claves
Jag VET att Bosch service kör med ultraljudstvätt på spridare, jag stod bredvid när han körde mina till en gammal Merca jag hade. Han körde ingen ström genom spridarna utan sa att ultraljudstvätten själv letade sig genom lättaste passage.
-
- Turbo-Poster
- claves
- Addict
TuRboSimPa: Ber om ursäkt.. du hade mer koll än mig... och dig känner jag inte igen.. du får knyta dig till vår lilla malmö/lund grupp i sommar... så vi kan snacka lite bil...
Tord: Men hur spolade han ut de partiklar som lossnade inne i spridaren och hur fick man ut bromsvätskan och skulle man kunna köra spridaren i ett bromsvätskebad i en ultraljuds tvätt?
/Claves
Tord: Men hur spolade han ut de partiklar som lossnade inne i spridaren och hur fick man ut bromsvätskan och skulle man kunna köra spridaren i ett bromsvätskebad i en ultraljuds tvätt?
/Claves
- claves
- Addict
-
- Turbo-Poster
Stopp & belägg !! ingen bromsvätska i ultraljudstvätten!claves wrote:TuRboSimPa: Ber om ursäkt.. du hade mer koll än mig... och dig känner jag inte igen.. du får knyta dig till vår lilla malmö/lund grupp i sommar... så vi kan snacka lite bil...
/Claves
Hmm.. kan vi ta det vid en garageträff? Jag skall förbi Kjell&CO och köpa den större modellen nästa vecka så kan vi ju ta en förevisning senare..
-
- Turbo-Poster
- claves
- Addict
Har du rätt i... vi fixar det sen...
Inte så farligt.. men inte billigt...
Kan intyga att den större tvätten var rätt ok.. men dock behöver man lite kemikalier för att den ska gå optimalt...
Införskaffade en sådan för lite skit saker jag behövde fixa där hemma...
/Claves
Inte så farligt.. men inte billigt...
Kan intyga att den större tvätten var rätt ok.. men dock behöver man lite kemikalier för att den ska gå optimalt...
Införskaffade en sådan för lite skit saker jag behövde fixa där hemma...
/Claves
- TuRboSimPa
- S-Poster
- Bilmodell: 951
- claves
- Addict