gurra wrote:Det jag menade var att deras erfarenhet återspeglar sig i specfikationerna på de grejerna de säljer.
Det är absolut inte min mening att vara dryg och stygg men jag kan tyvärr inte hålla med dig.
Mina kunskaper om dämpare och fjädrar är minst sagt ytterst begränsade men hade jag vetat det
jag vet idag då det skulle köpas dämpare och fjädrar så hade jag varit mer
kritisk.
Om jag köper dämpare så vill jag att säljarn frågar vad bilen väger i varje hörn, utväxlingar
fram och bak, ofjädrad vikt, vilka däck man tänker köra på, hur bilen skall användas, med eller
utan stavar?, vad har jag för kränghämmare på bilen och är nån av dom ställbara, kanske förhöra
sig lite om jag vill ha en lätt understyrd alt. överstyrd bil. Tala om från början att det med största
sannolikhet blir till att byta fjädrar fram eller bak nån gång för att få det som jag vill ha det.
Jag vill inte höra "turbo cup blir bra, dom är framtagna speciellt för racing med 944" (enbilsklass med relativt tunga bilar
som rullade på slicks i början av 90-talet är inte alltid nödvändig info). Enbilsklasser kan vara kul att titta på men det
är knappast utvecklande.
Om det däremot finns någon som har utvecklat ett 944 chassi i en öppen klass med bra resultat och som kan sin teori så tror
jag att det blir billigare och att man hittar rätt fortare även om det initialt kostar nån krona mer.
Man får nog det man betalar för... ibland mindre.
Vad betyder 380/150 och 600/190 hur upplever föraren skillnaden mellan dom olika dämpningarna?