Airbagstyrenhet/ röd lampa i centralinstrumentet
-
- S-Poster
- Posts: 55
- Joined: 2005-09-11 19:49:46
- Contact:
Airbagstyrenhet/ röd lampa i centralinstrumentet
Hej,
Åker race i PCSR och plocade ur airbags, men röd lampa tänd i instrumentet. Byglade kontakterna till baggarna med samma motstånd som airbagsen har men inte då. Plockade ur styrenheten, den väger ju lite också men då startar racern inte. Kan jag bygla någon av de tre kontakterna till styrboxen och på så sätt slippa boxen och lampan? tacksam för goda råd.
Åker race i PCSR och plocade ur airbags, men röd lampa tänd i instrumentet. Byglade kontakterna till baggarna med samma motstånd som airbagsen har men inte då. Plockade ur styrenheten, den väger ju lite också men då startar racern inte. Kan jag bygla någon av de tre kontakterna till styrboxen och på så sätt slippa boxen och lampan? tacksam för goda råd.
Lamp
- TuRboSimPa
- S-Poster
- Posts: 70
- Joined: 2005-12-11 02:59:27
- Bilmodell: 951
- Location: Gislövs Läge
- Contact:
Om du byglat kontakterna med rätt motstånd bör det fungera, däremot släcks nog inte lampan förän du nollställt felkoden. Så koppla in en diagnos-apparat, kolla felkoden och nollställ. Annars kolla i verkstatdshandboken om det går att nollställa manuellt.
(lite svart eltejp över lampan så slipper du se den annars
)
(lite svart eltejp över lampan så slipper du se den annars

- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Jag har ingen direkt hjälp, men eventuellt har jag gjort en observation som visar att det funkar annorlunda på 944. Har nämligen tagit bort krockkudden från passagerarplatsen på vår 91:a (pga barnstol). Kopplade bara ur den och befarade att intrumentpanelen skulle lysa och osv. Men inget hände alls.
Funkar motsvarande operation likadant på 968 så kan det ju vara relevant att kika i elschemana från 944. Fast har du dom rätta schemana för 968 så behöver man ju inte fundera på detta.
Funkar motsvarande operation likadant på 968 så kan det ju vara relevant att kika i elschemana från 944. Fast har du dom rätta schemana för 968 så behöver man ju inte fundera på detta.
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Kika på sidan 217 i filen Vol5x om du har den. Position G98 står det ngt om Supply to DME relay. Kanske betyder det att airbagenheten bryter upp strömförsörjningen till DME-relät om krockkuddarna aktiveras. Kanske räcker det att mata pinne 4 svart/röd med 12V. Jag råder dig dock bestämt att kolla det nogrannare med ngn som begriper sig på elritningar. Lita inte på mig. Grejor kan ju brinna upp, styrenheten till motorn t.ex.
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
-
- S2-Poster
- Posts: 229
- Joined: 2005-05-24 11:33:29
- Contact:
Helt riktigt, styrenheten klipper tändningen om airbag utlöser. Såhär kan man göra:
METHOD 1: SNIP THE WARNING LIGHT WIRES. The SRS controller is the bright orange module bolted to the underside of the dash in front of the glove box. It connects to the car harness through a round, 7-pin connector. The wire colors and functions are as follows:
1- brown, ground
2- red/black, central electric KL50
3- black/white, central electric N48
4- black /red, supply for DME relay
5- white, buzzer relay, seat belt
6- unused
7- yellow/black, airbag warning lamp
To keep the warning lights from activating, snip wires 5 and 7 on either the car side of the harness or at the controller itself. (Note: the wires directly attached to the controller are different colors). I didn't use this method because I didn't want to cut any wires in the car harness or controller. In any event, if you snip the wires or just leave the warning lights on, you do NOT KNOW THE STATUS OF THE SYSTEM. Therefore, I recommend the passenger side airbag also be removed or disconnected AT THE BAGS to ensure the bag contacts are shorted. This requires pulling the glove box, which is easily removed by taking out the 5 Phillips screws, the glove box light, and the glove box door. Removal of the passenger airbag is a PITA. I left mine intact, but disconnected.
METHOD 2: DISCONNECT THE CONTROLLER. This is the method I used. If you just disconnect the 7-pin connector the car won't start because the controller needs to send a signal to the DME relay via pin 4. This problem can be overcome by jumping pins 3 and 4 together so the relay receives a signal. The easiest method to do this is to use an old controller-side connector half from a bad controller... or the one from your old controller if you don't intend to use it again. This preserves the integrity of the stock wiring.
I suggest cutting all the wires off the back of the old plug except those corresponding to pins 3 and 4, solder or crimp those two wires together, and protect with shrink wrap or other suitable method (I sealed the back of the connector with RTV). Insert the modified plug into the car side connector half and the engine will start and function normally, and the warning lights will be deactivated
I have one reservation about using this method however. In the event of a real crash that would have been sufficient to deploy the airbags, the controller interrupts power to the DME relay. This turns off the engine and fuel pump. By leaving the controller connected and snipping the warning light wires, this feature is retained.
OBS, behåll delarna om du vill konvertera tillbaka. De koster en mindre förmögenhet, kontrollern har ett svenskt listpris på 37000:-
METHOD 1: SNIP THE WARNING LIGHT WIRES. The SRS controller is the bright orange module bolted to the underside of the dash in front of the glove box. It connects to the car harness through a round, 7-pin connector. The wire colors and functions are as follows:
1- brown, ground
2- red/black, central electric KL50
3- black/white, central electric N48
4- black /red, supply for DME relay
5- white, buzzer relay, seat belt
6- unused
7- yellow/black, airbag warning lamp
To keep the warning lights from activating, snip wires 5 and 7 on either the car side of the harness or at the controller itself. (Note: the wires directly attached to the controller are different colors). I didn't use this method because I didn't want to cut any wires in the car harness or controller. In any event, if you snip the wires or just leave the warning lights on, you do NOT KNOW THE STATUS OF THE SYSTEM. Therefore, I recommend the passenger side airbag also be removed or disconnected AT THE BAGS to ensure the bag contacts are shorted. This requires pulling the glove box, which is easily removed by taking out the 5 Phillips screws, the glove box light, and the glove box door. Removal of the passenger airbag is a PITA. I left mine intact, but disconnected.
METHOD 2: DISCONNECT THE CONTROLLER. This is the method I used. If you just disconnect the 7-pin connector the car won't start because the controller needs to send a signal to the DME relay via pin 4. This problem can be overcome by jumping pins 3 and 4 together so the relay receives a signal. The easiest method to do this is to use an old controller-side connector half from a bad controller... or the one from your old controller if you don't intend to use it again. This preserves the integrity of the stock wiring.
I suggest cutting all the wires off the back of the old plug except those corresponding to pins 3 and 4, solder or crimp those two wires together, and protect with shrink wrap or other suitable method (I sealed the back of the connector with RTV). Insert the modified plug into the car side connector half and the engine will start and function normally, and the warning lights will be deactivated

I have one reservation about using this method however. In the event of a real crash that would have been sufficient to deploy the airbags, the controller interrupts power to the DME relay. This turns off the engine and fuel pump. By leaving the controller connected and snipping the warning light wires, this feature is retained.
OBS, behåll delarna om du vill konvertera tillbaka. De koster en mindre förmögenhet, kontrollern har ett svenskt listpris på 37000:-
mvh Marcus
MB B170 NGT - 09
BMW 328iM cab - 98
Ex. 968 cab 1992
MB B170 NGT - 09
BMW 328iM cab - 98
Ex. 968 cab 1992
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Jag hoppas verkligen det är en nolla för mycket i det priset du angett!!!MarcusLi wrote:kontrollern har ett svenskt listpris på 37000:-



Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- S2-Poster
- Posts: 229
- Joined: 2005-05-24 11:33:29
- Contact:
Det önskar jag med, men icke. Min pajade, men eftersom bilen bara gått 5k mil och är helt org. ville jag inte koppla ur systemet och montera en CS ratt. Hade tur och hittade en kille som skulle bygga banracer, fick köpa den för 5000:- har dock inte kommit runt till att byta eländet alla airbagkomponenter sitter med låsmuttrar....
mvh Marcus
MB B170 NGT - 09
BMW 328iM cab - 98
Ex. 968 cab 1992
MB B170 NGT - 09
BMW 328iM cab - 98
Ex. 968 cab 1992
-
- S2-Poster
- Posts: 229
- Joined: 2005-05-24 11:33:29
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Vad bra då kan vi ju andas ut... det är ju billigare än du sa från början...MarcusLi wrote:Jag var tvungen att dubbelkolla, kontrollern heter 944 618 217 02 och svenske riktpis enl. PC nu i somras var 35759:-


Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Bathory
- Addict
- Posts: 3574
- Joined: 2004-10-30 20:43:31
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
- Location: Grästorp
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 55
- Joined: 2005-09-11 19:49:46
- Contact:
Tack för info, jag har svart tape men tror att lampan är bra att ha till annnat. Men jag har ingen 7polig kontakt, det är tre st 6 poliga i olika kulörer. en matning och två till air bagsen. Är det någon som vill köpa styrboxen när jag fått kopplat bort den på rätt sätt?
Finns det någon bra web site att leta sådant här på?
Finns det någon bra web site att leta sådant här på?
Lamp
-
- S2-Poster
- Posts: 229
- Joined: 2005-05-24 11:33:29
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 229
- Joined: 2005-05-24 11:33:29
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]