Börjar bli lite gråhårig här hemma nu.

Vi har 30,15,1 och 87 samt jord på relät.
Sluter man 87 och 30 går pumpen igång och bilen startar direkt utan problem. Detta är pumpen+batteri.
Nu lutar det med andra ord åt att 15 och 1 inte sluts som de skall när man vrider på tändningen - för uppenbarligen går inte pumpen igång med relät i..
Någon som vet exakt var den svarta alternativt dubbla gröna går?
Dvs anslutningarna på 15 och 1. En salig röra där under nämligen.
Kan det var aså enkelt att något lossnat eller är det värre?`
Tacksam för svar!
Gamla inlägget
Code: Select all
Ja.. jag vet.
Ännu en tråd om dessa eviga startproblem hos 924:orna.
Iaf, köpte headline:s 924 N/A i början av november. Bilen startade utan problem vid det tillfället och även efter det.
Bytte bromsar, knutar och lite inredning.
Bestämde mig därefter för att besiktiga bilen - så jag var tvungen att skaffa nya däck nu när det var vinterväglag. Kör någon mil ut till Torslanda och bilen går prima. När jag sedan skall därifrån startar den inte utan gubbarna på däckverkstan får dra igång den med trucken. :D
Kör hem utan problem och ställer in den i garaget, går igenom alla grejer inför besiktning. Vätskor, sprutar 5-56 överallt, you name it.
Besiktningen går som en dans och bilen startas och stängs av utan problem. Tutar hem och väntar in polaren som skall komma förbi och kolla in bilen - skiten startar inte. Den fick dock liv återigen efter att dragit igång den.
Idag var det dags igen. Tog den till jobbet imorse, vilket innebär att jag varje hel timma startar den och kör 5-10min för att sedan stänga av den och stå en timma igen.
Den 4:e timman är bilen heldöd. Farsan möter upp och vi försöker dra igång den med bil utan resultat. Slutade med bogsering den här gången..
Alla stift är funkis och får gnista eller vad man kallar det, dock luktar det inte så mycket bensin som jag tycker det borde göra efter att man kört startmotorn ett par gånger. Jag skulle gissa mig till att det har något med soppan att göra vilket inte vore så jäkla kul.. Verkar sjukt sofistikerat det där systemet!
Är det någon som har ett konkret förslag på vad man skall göra?
Tveksam om man fixar att gå igenom hela bränslesystemet själv, vissa delar klarar man ju av att kolla men verkligen inte allt där det skall mätas motstånd etc.