Slapp spak!
- Spånet
- Addict
- Posts: 3048
- Joined: 2005-11-10 14:04:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kumla
- Contact:
Slapp spak!
Min 944 n/a lider av en slapp växelspak.
har mekat isär länkaget för att hitta problemet utan framgång.
Vet någon om det skall sitta en bussning i "röret" över lådan?
har mekat isär länkaget för att hitta problemet utan framgång.
Vet någon om det skall sitta en bussning i "röret" över lådan?
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
- Spånet
- Addict
- Posts: 3048
- Joined: 2005-11-10 14:04:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kumla
- Contact:
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
Jag tror som Pär,, det sitter två plastbussningar på pinnen som länkaget sitter fast på och detta brukar kunna vara kassa.. billiga är dom också..
Jag hade problem med detta och jag har skrivit i en tråd vad det var för artikelnummer osv,, från maj tror jag det var
Jag hade problem med detta och jag har skrivit i en tråd vad det var för artikelnummer osv,, från maj tror jag det var
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
- Adde_k
- Turbo-Poster
- Posts: 969
- Joined: 2004-09-10 16:29:02
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Halmstad
- Contact:
- Spånet
- Addict
- Posts: 3048
- Joined: 2005-11-10 14:04:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kumla
- Contact:
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Kan det vara som i mitt fall:
Länkarmen från spaken fram går över i ett länkage på växellådans vänstra sida. Detta länkage sitter sedan på en arm som försvinner in i lådan. Länkaget är låst till denna arm med en låsskruv. Denna hade lossnat och därför var det "glappigt" när man växlade. Till sist gled hela länkaget AV armen och det är bara att parkera. M a o, skjut på länkaget på armen, rengör låsskruven och ta Loctite på den, dra åt. Klart! Det var som att köra en ny bil hem!
Länkarmen från spaken fram går över i ett länkage på växellådans vänstra sida. Detta länkage sitter sedan på en arm som försvinner in i lådan. Länkaget är låst till denna arm med en låsskruv. Denna hade lossnat och därför var det "glappigt" när man växlade. Till sist gled hela länkaget AV armen och det är bara att parkera. M a o, skjut på länkaget på armen, rengör låsskruven och ta Loctite på den, dra åt. Klart! Det var som att köra en ny bil hem!
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
- Adde_k
- Turbo-Poster
- Posts: 969
- Joined: 2004-09-10 16:29:02
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Halmstad
- Contact:
- Spånet
- Addict
- Posts: 3048
- Joined: 2005-11-10 14:04:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kumla
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users