Andra halvan av säsongen körde jag i roadsport B, dvs barlast ut (50 kg plåt i golvet) och nya hästar in (intercooler och höjt ställbart laddtryck). Resultatet var vinst i första racet (!), mycket tack vara att Ottos motor tackade för sig i efter 9 tävlingssäsonger och 3:a i det andra racet. Lite diverse strul som avbränd oljeslang (det blev mkt rök) och trasigt wastegatemembran har det varit oxo. Men mycket roligt har det oxo varit, helt klart blir jag barnsligt upprymd över att kan kunna hålla andra ekipaget som på pappret är mycket snabbare bakom mig eller ivf åka i samma tempo som. RS-92:or käkar man ju som mellanmål numera

Har dock inte nått mitt varvtidsmål än, ville åka 1:10 blankt runt Knutan men har inte kommit under 1:10,6 än. Däremot har jag åkte på dom tiderna regelbundet vilket är nytt för mig att jag är såpass jämn. Men för att hänga med bra i roadsport B måste åtmistone 1 sekund bort. Lite kan tas med mer hk men det mesta tas med optimerade chassieinställningar och snabbare chaffis.
Kan vidare konstatera att fjäderbenstag gör ingen märkbar skillnad för mig, när jag har intercoolern monterad ovanpå ventilkåpen kan jag nämlign inte ha staget där.
Lite pill med nya bruksbilen (944 N/A) först och sen kanske bygga en ny motor till mina föräldrar (911S -72). Efter det blir det lite vintermek på räsern igen. Troligen ska ny bakvagn ska byggas som blir helt fri från gummibussningar, sfäriska rulllager eller uniballs kanske det blir. Lite annat smått och gått kommer att behöva göras oxo, lär väl i vanlig ordning inte hinna med allt....