Hur sänker man 944 bak?
- skillz
- Turbo-Poster
- Posts: 457
- Joined: 2005-06-21 01:07:51
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm, Haninge
- Contact:
Hur sänker man 944 bak?
Hej!
Jag undrar hur man sänker bilen i bak. Kortare stötdämpare gör väl inte susen antar jag. Så det måste väl vara något annat man ska göra?
Mvh
Michel K
Jag undrar hur man sänker bilen i bak. Kortare stötdämpare gör väl inte susen antar jag. Så det måste väl vara något annat man ska göra?
Mvh
Michel K
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
Du måste omindexera torisionsstavarna för det räcker inte med annan dämpare
läs denna artikel http://www.tech-session.com/kb/index.ph ... &id=66&c=4
och denna http://www.clarks-garage.com/shop-manual/susp-06.htm
läs denna artikel http://www.tech-session.com/kb/index.ph ... &id=66&c=4
och denna http://www.clarks-garage.com/shop-manual/susp-06.htm
Last edited by Highway on 2005-08-24 20:01:04, edited 2 times in total.
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
- Joakim
- Forum founder
- Posts: 1248
- Joined: 2004-03-18 15:01:12
- Telefon: 0707566691
- Bilmodell: Ingen Porsche just nu
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Linköping
- Contact:
Varför säger man "i bak" för?
http://www.turnclear.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bosse
- Dekal-Nisse
- Posts: 2253
- Joined: 2004-04-05 08:31:39
- Bilmodell: Min andra Porsche
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: Hur sänker man 944 i bak?
Man kan göra en mindre sänknig genon att justera på exenterbulten på svärdet. Lossa lätt de två muttrarna för bultarna på svärdet. justera den bult som är exentrisk till så lågt som möjligt. Detta gör lite på höjden bak.skillz wrote:Hej!
Jag undrar hur man sänker bilen i bak. Kortare stötdämpare gör väl inte susen antar jag. Så det måste väl vara något annat man ska göra?
Mvh
Michel K
Bosse
viewtopic.php?f=17&t=4889&hilit=968
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
- skillz
- Turbo-Poster
- Posts: 457
- Joined: 2005-06-21 01:07:51
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm, Haninge
- Contact:
- Blozzard
- NA-Poster
- Posts: 40
- Joined: 2005-07-30 22:02:57
- Contact:
- Adde_k
- Turbo-Poster
- Posts: 969
- Joined: 2004-09-10 16:29:02
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Halmstad
- Contact:
- Bosse
- Dekal-Nisse
- Posts: 2253
- Joined: 2004-04-05 08:31:39
- Bilmodell: Min andra Porsche
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: Hur sänker man 944 i bak?
Förtydligande med bild från manualen.Bosse wrote:Man kan göra en mindre sänknig genon att justera på exenterbulten på svärdet. Lossa lätt de två muttrarna för bultarna på svärdet. justera den bult som är exentrisk till så lågt som möjligt. Detta gör lite på höjden bak.skillz wrote:Hej!
Jag undrar hur man sänker bilen i bak. Kortare stötdämpare gör väl inte susen antar jag. Så det måste väl vara något annat man ska göra?
Mvh
Michel K
Bosse

Bosse
viewtopic.php?f=17&t=4889&hilit=968
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
- DJ
- NA-Poster
- Posts: 38
- Joined: 2005-09-02 08:19:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Linköping
- Contact:
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Högkvalitetsberg.....DJ wrote:Brukar det sitta fast som berget, eller är det tämligen lätt att ta bort grejerna?
*Stora* verktyg och förbehandlning mer rostlösning rekommenderas.
Hylsa 3/4", förlängare 3/4", t-handtag 3/4", pallbock att stötta förlängaren emot och rör som förlängning till t-handtaget samt blocknyckel till muttern föreslår jag.
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
- Mattias
- S-Poster
- Posts: 59
- Joined: 2005-01-04 19:03:12
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Helsingborg
- Contact:
- skillz
- Turbo-Poster
- Posts: 457
- Joined: 2005-06-21 01:07:51
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm, Haninge
- Contact:
Nu har jag bytt stötdämpare och gav mig F-n på att jag skulle få loss bultarna och lyckas ändra på höjden och det gick bra
Dock satt det som berget, precis som Pär Hylander sa.
Ska efterdra dom där bultarna sen. För det lär ju behövas.
Bilstein Clubsport stötdämparna var nog det hårdaste jag kännt på i en bil. Känns oerhört stötigt men det gynnade ändå väghållningen en hel del
Det där med torrisonsstaven och ta bort locket. Sitter det längst ut? Måste man ha något speciellt för att kunna vrida på torrsionsstaven så att säga?
Sänker man ytterligare en bit när man snurrar den medsols?

Ska efterdra dom där bultarna sen. För det lär ju behövas.
Bilstein Clubsport stötdämparna var nog det hårdaste jag kännt på i en bil. Känns oerhört stötigt men det gynnade ändå väghållningen en hel del

Det där med torrisonsstaven och ta bort locket. Sitter det längst ut? Måste man ha något speciellt för att kunna vrida på torrsionsstaven så att säga?
Sänker man ytterligare en bit när man snurrar den medsols?
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Undrar om de kan vara hårdare än i min 931:a, det är det hårdaste chassie jag känt på, inklusive långloppsvolvon. 700lb/in är fjädrarna fram på min bil... tur man inte har den som pendlarbil då skulle man få njurskador...skillz wrote:Bilstein Clubsport stötdämparna var nog det hårdaste jag kännt på i en bil. Känns oerhört stötigt men det gynnade ändå väghållningen en hel del![]()

Kul att du iaf märkte någon skillnad på väghållningen, vore ju synd annars att lägga ner massa pengar osså märker man inget.

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users