Ääh, fuskigt att inte behöva ligga uppåner som en ostbåge under instrumentpanelen när det ska mekas elEddie Varvstopp wrote: ↑2022-04-29 09:58:57 Alltså detta är oerhört inspirerandeHade såå gärna gjort något liknande, få upp hela elcentralen till platsen för handskfacket och fått bort massa kablar i systemet som ändå inte används. Men tack ock lov har jag bara 2 veckor till min första tävling så jag slipper tänka på att hitta på fler dumheter denna gång
![]()
den förra var en vanlig 924S-motor (-86 2,5 liter 150hp) med vanlig 8V-topp som var lite portad/planad ...147hp på dynon
som man bäddar får man ligga
jag var nog lite över-optimistisk när jag gav mig på detta i elfte timmen, men jag är sån att det som inte blir gjort i sista minuten blir inte gjort allsEddie Varvstopp wrote: ↑2022-04-29 09:58:57 Alltså detta är oerhört inspirerandeHade såå gärna gjort något liknande, få upp hela elcentralen till platsen för handskfacket och fått bort massa kablar i systemet som ändå inte används. Men tack ock lov har jag bara 2 veckor till min första tävling så jag slipper tänka på att hitta på fler dumheter denna gång
![]()
Blir kallt utan dörrar!
Första målet är 1050kg som målgångsvikt, men siktar på 1030-1040kg. Nu är det några år sedan jag vägde bilen men tror att jag har bra koll.
Aluminium eller kolfiber transaxelrör - gärna, det tål att undersökas
931 är bolt on om man gör transaxelröret för 931 och gör nya växellådsfästen och bultar dit växellänkage från 931.
Idag kom de nya pcsr-reglerna för 2023.gtBen wrote: ↑2023-01-24 00:28:40
Impulsköpte denna 2-bladiga kolfibervinge i bredd 168cm, som visade sig vara alldeles för bred och förmodligen ha alldeles för mycket drag för min bil. Fick sen tag på en annan 1-bladig med bredd 130cm som hämtas till våren. Reglerna i pcsr är max 90% av bilens bredd, monterad minst 10cm under takets högsta punkt, och 5cm innanför baktill. 924S är 1690mm bred ger vinge max 152cm.
Users browsing this forum: Bing [Bot]