Alltså oavsett var det är gjort någonstans så är problemen fortfarande att jag behöver/vill ha en 4 pelarlyft som ej behöver skruvas fast i golvet då jag har golvvärmeslingor i golvet. Det finns en del billigare varianter, då t.ex. Pela och JEMA autolift, ingen av dessa går det att eftermontera en körbanelyft till, dvs en extra "domkraft" så att bilens axlar går att lyfta på liften.safe wrote: ↑2022-01-24 08:58:42Det står ingenstans på Bendpak.com om att det är "Made in the USA" , hade det varit det hade det varit svårt att missa. Däremot står det:
At BendPak, we ensure each and every automotive lift or piece of shop equipment is made to exacting standards. Our process to do this is complex but ultimately results in better quality and value for you! Global manufacturing is an art and a science—and we’ve mastered both sides. It takes years of experience to build up a global network that maintains quality and timeliness. At the end of the day, it’s all about making the experience of purchasing automotive service equipment better for you.
Alltså gjort i Kina, eller annat lågkostnadsland.
Men allt gjort i Kina är ju definitivt inte skräp, Kompisen lyft känns gedigen. Monteringsanvisningarna var skräp och det var en felkoppling i elskåpet, men annars inget att anmärka på mekaniskt.
Men alla lyftar med hydraulik är budget, har man råd ska man köpa en mekanisk med skruvar. För en parkeringslyft spelar det ingen roll men på en meklyft så är det jobbigt att inte kunna finjustera höjden enkelt upp och ned (när man ska ner måste lyften först upp sedan ner för att släppa spärrarna).
Det finns vad jag kan hitta två olika liftar som säljs i Europa. Det är Twin Busch och Bendpak. Priset är ungefär samma. Bendpak är dock ganska vanligt i jänkebilskretsar där jag rör mig mycket, så jag vet att det är bra grejer. Twin Busch har jag bara sett en kille på youtube som haft och den har säkert fungerat bra den också. Men priset på dessa två är likvärdigt med frakten inräknat.
Har du bättre förslag så är jag idel öra. Jag kan inte ha en 2 pelarlyft oavsett vilket så det kommer inte på fråga av div olika anledningar. Dessutom har jag för avsikt att kunna parkera en bil på lyften och en bil under lyften vid förvaring så att en enpelarlyft fungerar inte heller, inte heller en saxlift.
Mycket av problemen beror på att speciellt min Camaro är lite knepig att lyfta då den har en lös subframe fram men inte bak, så det är ganska stor skillnad fram och bak i lyfthöjd, samtidigt så är bilen extremt låg så det finns inga armar i världen som går under subframen