Jag har en 951 som har stått en längre tid och nu i vinter fått en del kärlek.
Saker jag gjort är:
ny kamhus packning
nya remmar, packboxar och lager, vattenpump, termostater och slangar
ny tändspole, rotor, fördelare, tändkablar och tändstift
ny servopump, nya generarkol och laddrelä
nytt kompressorhjul och lager mm. till turbon
rengjorda insprutare och testade
och lite andra småsaker, tex ställbara koni, uppsmörja bromsok med nya belägg.
Naturligtvis var det lite bökigt med uppstarten, nån kabel var lös, nån slang fick efterspännas och DME-relät fick "bryggas".
Allt var toppen! Eller..........
När jag fick det nya relät startar bilen men dör efter några sekunder. Sätter in det gamla - samma sak!
Kan det nya var dåligt eller finns det någon slags givare som krånglar. Återigen med byglat relä går bilen toppen!
Gärna input men inte i stil med det är fel på insprutarna..........
