Jag är glad att du behöll någon porsche i alla fall!
Startade gjorde den i vintras, men bromsarna ligger emot pga för lite användning. Nu tänkte jag för en gångs skull får ordning på bromsarna ordentligt. Blir nymålade och nyrenoverade ok, nya skivor fram, nysvarvade bak (har jag för mig att jag har liggandes iaf) och ny blå bromsvätska.Cédric wrote:Tjoho, it's alive!
Det blir de belägg jag hade sedan innan, inte nya tyvärr då tid och budget inte tillät det denna gång. De är dock i ok skick. Det är Ferodo DS 2500 fram och ”standard” bak.Cédric wrote:trevligt! Vad blir det för belägg?
Kul att du är på G, själv så är jag sen som vanligtpatand wrote:Det blir de belägg jag hade sedan innan, inte nya tyvärr då tid och budget inte tillät det denna gång. De är dock i ok skick. Det är Ferodo DS 2500 fram och ”standard” bak.Cédric wrote:trevligt! Vad blir det för belägg?
Det är som bekant inte mycket att välja på bland sport/race belägg för originaloken, så fram är det belägg till Ford Sierra Cosworth som anpassats på sedvanligt sätt med att fräsa ur ett spår på baksidan (se tidigare i tråden).
Där ser man, jag har ju inte jagat belägg på ett tag och snöade in på Ferodo när det funkat bra för mig. Men nästa gång det är dags ska jag kika på något som passar utan modifikation!Cédric wrote:Tycker du? Jag tycker det finns fler än vad jag hinner prova iafHawk har en hel trave olika blandingar, Carbon Lorrain är ju jäkligt seriösa belägg, CarboTech har ju massor av varianter, likaså Porterfield m.m
Finns så det räcker och blir över mao
Det går iaf framåt, onsdagen på Sviestad ser tyvärr körd ut men tar den dagen ledig från jobbet iaf för att passa på att göra mer på bilen och troligen besikta (få en arbetsorder som Bobo brukar säga...).Joakim.S wrote:Kul att du är på G, själv så är jag sen som vanligt
Users browsing this forum: No registered users