Jag har en dual wastgate. Har en mekanisk styrning med hjälp av en ratt i motorrummet. Har fungerat klockrent innan. Vet dock inte om det har hänt nått med nån slang etc..
Skruvade av toppen idag. Det ända som var sönder var toppackningen
Så då kanske man får ihop den denna sommare igen
Vilken packning ska man satsa på? orginal?
Packningen går väl inte sönder av laddtrycket? Beror det inte oftast på att motorn går magert? Tex att du inte får nog med soppa eller att luftmätaren bottnar. Men du kanske inte har trimmat en massa ..
Dan Hovang wrote:Packningen går väl inte sönder av laddtrycket? Beror det inte oftast på att motorn går magert? Tex att du inte får nog med soppa eller att luftmätaren bottnar. Men du kanske inte har trimmat en massa ..
Jag fick skenande laddtryck... Så den gick för magert =/ En slang till wastegaten har det gått hål på.
Den är återanvändbar, i princip helt omöjlig att ha sönder samt har interna o-ringar så slipper man o-ringa toppen.
Nackdelen är att den är mycket känsligare för att topp och block är plant, är det inte helt planat riskerar den att läcka lite. Det beror på hur hårt man vill satsa, vill man trimma riktigt mycket och vet att toppen är plan etc den värd att satsa på.
Du kan söka på nätet efter Cometic MLS för att bilda dig en egen uppfattning. Det är en grym packning, men den är inte för alla!
Ps. Hur länge skenade laddtrycket egentligen, du borde märkt direkt att det skenade?
Ahh okay då tror jag att jag vet vilken packning det är. Vad ska du ha för den??
Jag ska lämna iväg toppen på planing. Lika bra och göra det. För att vara på den säkra sidan..
Det var bara en sekund eller så. låg i hastighet långt över lagligt på den vägen. Kollade bara på vägen typ.
Sen hörde jag att det knacka till och jag fick glycol på vindrutan.. kollade på laddtrycksmätaren den var uppe på 1.7-1.8 minst sen en snabb blick på lambdamätaren som visade helrött =/ Var bara i pilla på fyrblinkersen o gråta en skvätt typ...