Slutkört för ett tag....

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
Magnus Åkerqvist
S2-Poster
Posts: 248
Joined: 2004-03-29 11:40:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Hässleholm
Contact:

Slutkört för ett tag....

#1 Post by Magnus Åkerqvist »

Låg o rejsa lite nu ikväll så skena laddtrycket... Poff det var den topplockspackingen.. :cry:
Även två tändstift smälte.. Hoppas kolvarna klara sig

Rolig början på sommaren =/
[size=75] Magnus Åkerqvist [/size]

User avatar
Adde_k
Turbo-Poster
Posts: 969
Joined: 2004-09-10 16:29:02
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Halmstad
Contact:

#2 Post by Adde_k »

jag beklagar sorgen...
Porsche - There is no substitute

...quench my thirst with gasoline

User avatar
djungel-Jim
Turbo-Poster
Posts: 696
Joined: 2005-04-05 12:35:52
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#3 Post by djungel-Jim »

Fy F-n - tråkigt att höra!! :( Har du pysventil monterad eller skenade laddtrycket av oförklarig anledning?
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]

User avatar
Magnus Åkerqvist
S2-Poster
Posts: 248
Joined: 2004-03-29 11:40:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Hässleholm
Contact:

#4 Post by Magnus Åkerqvist »

Jag har en dual wastgate. Har en mekanisk styrning med hjälp av en ratt i motorrummet. Har fungerat klockrent innan. Vet dock inte om det har hänt nått med nån slang etc..
[size=75] Magnus Åkerqvist [/size]

User avatar
Sydbom
Turbo-Poster
Posts: 646
Joined: 2004-04-07 14:51:50
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sthlm, Österskär
Contact:

#5 Post by Sydbom »

stackare!
Har ägt:
Porsche 924 -81
Porsche 944 turbo -86
Läs mitt Boxster reportage: http://www.sportbilen.se/index.php?page=reportage.php?id=176

User avatar
Magnus Åkerqvist
S2-Poster
Posts: 248
Joined: 2004-03-29 11:40:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Hässleholm
Contact:

#6 Post by Magnus Åkerqvist »

Skruvade av toppen idag. Det ända som var sönder var toppackningen :D :D
Så då kanske man får ihop den denna sommare igen :#944burn:
Vilken packning ska man satsa på? orginal?

Här är en bild på den gamla: http://manne.zapto.org/951/packning.jpg
[size=75] Magnus Åkerqvist [/size]

User avatar
Dan Hovang
Carrera-Poster
Posts: 314
Joined: 2004-04-15 22:41:21
Contact:

#7 Post by Dan Hovang »

Packningen går väl inte sönder av laddtrycket? Beror det inte oftast på att motorn går magert? Tex att du inte får nog med soppa eller att luftmätaren bottnar. Men du kanske inte har trimmat en massa ..

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#8 Post by gurra »

Jag har en MLS (multi layer steel) packning hemma ifall du är intresserad!
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Magnus Åkerqvist
S2-Poster
Posts: 248
Joined: 2004-03-29 11:40:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Hässleholm
Contact:

#9 Post by Magnus Åkerqvist »

Dan Hovang wrote:Packningen går väl inte sönder av laddtrycket? Beror det inte oftast på att motorn går magert? Tex att du inte får nog med soppa eller att luftmätaren bottnar. Men du kanske inte har trimmat en massa ..
Jag fick skenande laddtryck... Så den gick för magert =/ En slang till wastegaten har det gått hål på.
[size=75] Magnus Åkerqvist [/size]

User avatar
Magnus Åkerqvist
S2-Poster
Posts: 248
Joined: 2004-03-29 11:40:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Hässleholm
Contact:

#10 Post by Magnus Åkerqvist »

gurra wrote:Jag har en MLS (multi layer steel) packning hemma ifall du är intresserad!
Vad skiljer den från orginal?
[size=75] Magnus Åkerqvist [/size]

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#11 Post by gurra »

Den är återanvändbar, i princip helt omöjlig att ha sönder samt har interna o-ringar så slipper man o-ringa toppen.

Nackdelen är att den är mycket känsligare för att topp och block är plant, är det inte helt planat riskerar den att läcka lite. Det beror på hur hårt man vill satsa, vill man trimma riktigt mycket och vet att toppen är plan etc den värd att satsa på.

Du kan söka på nätet efter Cometic MLS för att bilda dig en egen uppfattning. Det är en grym packning, men den är inte för alla!

Ps. Hur länge skenade laddtrycket egentligen, du borde märkt direkt att det skenade?

Mvh
Gurra
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Magnus Åkerqvist
S2-Poster
Posts: 248
Joined: 2004-03-29 11:40:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Hässleholm
Contact:

#12 Post by Magnus Åkerqvist »

Ahh okay då tror jag att jag vet vilken packning det är. Vad ska du ha för den??
Jag ska lämna iväg toppen på planing. Lika bra och göra det. För att vara på den säkra sidan..
Det var bara en sekund eller så. låg i hastighet långt över lagligt på den vägen. Kollade bara på vägen typ.
Sen hörde jag att det knacka till och jag fick glycol på vindrutan.. kollade på laddtrycksmätaren den var uppe på 1.7-1.8 minst sen en snabb blick på lambdamätaren som visade helrött =/ Var bara i pilla på fyrblinkersen o gråta en skvätt typ...
[size=75] Magnus Åkerqvist [/size]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users