Nu är det såhär att jag inte hittar numret på min generator. Vet inte riktigt vart jag ska kolla heller för den delen.
Men det bör väl sitta samma sorts generator på 83orna och någon/några årsmodeller framåt?
Svensksåld är den om det har någon skillnad.
Vill ju veta numret som står på den och det ska ju börja på något i stil med 021 eller något sånt där.
Tänkte nämligen beställa nya kol och laddregulator.
Vill ut och glida min bil så fort som möjligt, så snabba svar blir jag glad över
Mvh
Michel
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.
Plocka ut regulatorn (kolen sitter i den) och åk till närmaste firma (mekonomen, ok, biltema etc) som säljer en som ser lika dan ut. Ibland kan det finns olika spänningar att välja på och välj då en högre om du kör lite och en lägre om du kör ofta och långt.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
944_Driver wrote:Plocka ut regulatorn (kolen sitter i den) och åk till närmaste firma (mekonomen, ok, biltema etc) som säljer en som ser lika dan ut. Ibland kan det finns olika spänningar att välja på och välj då en högre om du kör lite och en lägre om du kör ofta och långt.
//Magnus
Jag kör oftast många glidarturer och har ett slutsteg som drar MYCKET kräm (har optima-batteri också).
Last edited by skillz on 2005-10-15 13:39:46, edited 1 time in total.
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.
Bad far åka förbi till Meca och köpa med sig en regulator med artikelnr 1197 311 028-850 istället. Vilket passade perfekt. Verkar även ladda en hel del (14.8v!) vid 2500varv. Vilket är perfekt
hmpf. nu efter att jag kört bilen en stund så slutar den ladda igen. Precis som innan. Men det är mer kräm i batteriet nu.
Gissar väl på att generatorn har gjort sitt.