På det hela taget ett helt OK projekt som jag inte trodde skulle ta så lång tid, men med en hel del oväntade besvikelser redan på första arbetsdagen.

Besvikelserna ligger i det som ska lackas som i det här fallet är gjort av glasfiber. Glasfibergjutaren kan få förbli anonym tillsvidare, men jag kan väl säga som så att jag inte är så imponerad.
Insåg idag hur duktig jag själv är på att gjuta glasfiber... Det är en sak att plastdelarna inte var helt lackfärdiga från gjuteriet. Lite gjutskägg kan jag leva med.
Men att jag ska behöva fylla i hål och spackla gelcoat innan jag ens kan börja med den egentliga underarbetet känns lite surt. Utöver det som syns på bilderna ovan är det defekter i princip överallt... Skärmen var betydligt bättre än fronten, som är ett riktigt spektakel. Jag inser att det är en svår del att gjuta, men nu har ju vederbörande gjort det och dessutom tagit betalt för det, så lite bättre kvalitet tycker jag att man kan förvänta sig.
Vänster framskärm och halva fronten tog 6 timmar att slipa och spackla. Arbetet fortsätter imorgon.
Hade tänkt börja med rosten, men insåg att det skulle krävas många timmars glasfiberarbete och jag ville ha den skiten ur världen och få bort allt damm så fort som möjligt för att inte få besvär med en biten längre fram i lackprocessen.
När allt är klart kommer hela bilen vara rostfri och lackad i original Cobalt Blau Metallic.

Bobo