Rostlagning och lack 944 S2
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3919
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Rostlagning och lack 944 S2
Igår levererade en forumbroder sin S2:a för att få lite frisk plåt transplanterad (på samma ställe som på Sebastus bil) och få i princip allt framför a-stolpen lackat.
På det hela taget ett helt OK projekt som jag inte trodde skulle ta så lång tid, men med en hel del oväntade besvikelser redan på första arbetsdagen.
Besvikelserna ligger i det som ska lackas som i det här fallet är gjort av glasfiber. Glasfibergjutaren kan få förbli anonym tillsvidare, men jag kan väl säga som så att jag inte är så imponerad.
Insåg idag hur duktig jag själv är på att gjuta glasfiber... Det är en sak att plastdelarna inte var helt lackfärdiga från gjuteriet. Lite gjutskägg kan jag leva med.
Men att jag ska behöva fylla i hål och spackla gelcoat innan jag ens kan börja med den egentliga underarbetet känns lite surt. Utöver det som syns på bilderna ovan är det defekter i princip överallt... Skärmen var betydligt bättre än fronten, som är ett riktigt spektakel. Jag inser att det är en svår del att gjuta, men nu har ju vederbörande gjort det och dessutom tagit betalt för det, så lite bättre kvalitet tycker jag att man kan förvänta sig.
Vänster framskärm och halva fronten tog 6 timmar att slipa och spackla. Arbetet fortsätter imorgon.
Hade tänkt börja med rosten, men insåg att det skulle krävas många timmars glasfiberarbete och jag ville ha den skiten ur världen och få bort allt damm så fort som möjligt för att inte få besvär med en biten längre fram i lackprocessen.
När allt är klart kommer hela bilen vara rostfri och lackad i original Cobalt Blau Metallic.
Bobo
På det hela taget ett helt OK projekt som jag inte trodde skulle ta så lång tid, men med en hel del oväntade besvikelser redan på första arbetsdagen.
Besvikelserna ligger i det som ska lackas som i det här fallet är gjort av glasfiber. Glasfibergjutaren kan få förbli anonym tillsvidare, men jag kan väl säga som så att jag inte är så imponerad.
Insåg idag hur duktig jag själv är på att gjuta glasfiber... Det är en sak att plastdelarna inte var helt lackfärdiga från gjuteriet. Lite gjutskägg kan jag leva med.
Men att jag ska behöva fylla i hål och spackla gelcoat innan jag ens kan börja med den egentliga underarbetet känns lite surt. Utöver det som syns på bilderna ovan är det defekter i princip överallt... Skärmen var betydligt bättre än fronten, som är ett riktigt spektakel. Jag inser att det är en svår del att gjuta, men nu har ju vederbörande gjort det och dessutom tagit betalt för det, så lite bättre kvalitet tycker jag att man kan förvänta sig.
Vänster framskärm och halva fronten tog 6 timmar att slipa och spackla. Arbetet fortsätter imorgon.
Hade tänkt börja med rosten, men insåg att det skulle krävas många timmars glasfiberarbete och jag ville ha den skiten ur världen och få bort allt damm så fort som möjligt för att inte få besvär med en biten längre fram i lackprocessen.
När allt är klart kommer hela bilen vara rostfri och lackad i original Cobalt Blau Metallic.
Bobo
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3919
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Rostlagning och lack 944 S2
Arbetet fortsatte som planerat, dock med en ny ambitionsnivå efter telefonkonsultation med ägaren. Om det ska bli hundra måste jag lägga en vecka på att fixa det som han som plastade delarna borde gjort och det känns lite bortkastat på en trackday(ish)bil...
Så efter några varv med spackel och jättegrovt papper gick jag vidare till att applicera några lager sprutspackel som sen slipades släta. Iochmed det senaste lagret sprayfiller är vänsterskärmen redo för lack.
Fortsätter med plastdelarna imorgon. Räknar med att börja laga rost senast på tisdag. Har räknat fel förr, så satsa in alla barnens pengar på att det kommer ske...
Bobo
Så efter några varv med spackel och jättegrovt papper gick jag vidare till att applicera några lager sprutspackel som sen slipades släta. Iochmed det senaste lagret sprayfiller är vänsterskärmen redo för lack.
Fortsätter med plastdelarna imorgon. Räknar med att börja laga rost senast på tisdag. Har räknat fel förr, så satsa in alla barnens pengar på att det kommer ske...
Bobo
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Re: Rostlagning och lack 944 S2
Så, då vet vi vem som kommer göra billiga fin-fina glasfiber delar till våra bilar sen då!
Jag tar ett "toklätt & fin-fint"-kit till min bil.
Blir det billigt också?
Är det några delar som är sålda som utställningsdelar? Eller till räserbilar?
Jag kan inte minnas att jag sett mycket annat än rejs-grejor till salu och då är ju oftast förväntningar och krav annorlunda. Hellre ett lager mindre och lättare grej är ju ofta devisen.
Jag tar ett "toklätt & fin-fint"-kit till min bil.
Blir det billigt också?
Är det några delar som är sålda som utställningsdelar? Eller till räserbilar?
Jag kan inte minnas att jag sett mycket annat än rejs-grejor till salu och då är ju oftast förväntningar och krav annorlunda. Hellre ett lager mindre och lättare grej är ju ofta devisen.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3919
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Rostlagning och lack 944 S2
Det är säkert så att det inte är tänkt att sitta på utställningsbilar utan snarare tänkt att bändas loss från något räcke några meter från en mellansvensk räserbana...
Därmed inte sagt att man inte kan titta till formarnas status mellan gjutningarna.
Har funderat på att börja gjuta karossdelar i större skala men kommit fram till att jag inte har plats i garaget för formarna. Men om det finns en seriös efterfrågan på glasfiberdelar med riktigt bra finish så kanske det kan vara värt att omvärdera.
Kommer nog inte bli billigare än racedelarna isåfall.
Bobo
Därmed inte sagt att man inte kan titta till formarnas status mellan gjutningarna.
Har funderat på att börja gjuta karossdelar i större skala men kommit fram till att jag inte har plats i garaget för formarna. Men om det finns en seriös efterfrågan på glasfiberdelar med riktigt bra finish så kanske det kan vara värt att omvärdera.
Kommer nog inte bli billigare än racedelarna isåfall.
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Re: Rostlagning och lack 944 S2
Eftersom de flesta som köper glasfiber gör det för vikten och för rejs så tror jag inte att fin-delar till högre priser är speciellt efterfrågat.
Det är nog ingen slump att utbudet ser ut som det gör direkt...
Det är nog ingen slump att utbudet ser ut som det gör direkt...
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
-
- Turbo-Poster
- Posts: 634
- Joined: 2011-04-29 09:13:26
- Bilmodell: porsche 944s
- Contact:
Re: Rostlagning och lack 944 S2
Hej Bobo,
Intressant och lärorikt att följa jobbet med min bil. Tror du att sprutspacklet/fillern tar bort en del av de grunda men ytmässigt stora ojämnheterna? Ytorna mellan olika formdelar som jag tyckte mig förstå när du förklarade.
/Staffan
Intressant och lärorikt att följa jobbet med min bil. Tror du att sprutspacklet/fillern tar bort en del av de grunda men ytmässigt stora ojämnheterna? Ytorna mellan olika formdelar som jag tyckte mig förstå när du förklarade.
/Staffan
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3919
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Rostlagning och lack 944 S2
Ja, sprayfiller är ens vän i dom här sammanhangen.
Lika mycket som den avslöjar fyller den igen så att säga. Sprayfiller gör att man kan använda grövre papper då slipspår fylls igen väldigt effektivt...
I USA använder man gärna något som kallas "bog" (stavning?) som är ett lättflytande spackel som läggs över hela panelen och sen slipas ner. Principen är dock densamma. Att spackla många små skador på en och samma gång. Det mesta av såväl "bog" som filler slipas bort och är alltså till för att fylla igen ojämnheter som går nedåt.
Bobo
Lika mycket som den avslöjar fyller den igen så att säga. Sprayfiller gör att man kan använda grövre papper då slipspår fylls igen väldigt effektivt...
I USA använder man gärna något som kallas "bog" (stavning?) som är ett lättflytande spackel som läggs över hela panelen och sen slipas ner. Principen är dock densamma. Att spackla många små skador på en och samma gång. Det mesta av såväl "bog" som filler slipas bort och är alltså till för att fylla igen ojämnheter som går nedåt.
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3919
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Rostlagning och lack 944 S2
Skärmarna och fronten börjar närma sig lackfärdigt skick.
Har även påbörjat rostlagningen och allt går allmänt bra.
Innan jag kunde gå vidare i livet var jag tvungen att fixa en skada på högerskärmen, så det var det första jag började med när jag kom till garaget idag. Vet inte hur skadan uppkom och tänker inte forska i det. Vet att det inte var jag. Det räcker så för mig...
Då glasfiber är ett tacksamt material att laga så var det ganska snabbt fixat.
Började med att tejpa fast en bit papp på baksidan för att slippa utgå ifrån luft. Därefter lagade jag skadan med långhårigt glasfiberspackel. Det blir inte lika tåligt som om jag hade använt glasfiber och epoxy (som man ska göra), men hörnet är rent kosmetiskt och behöver egentligen inte har mer hållfasthet än att det håller ihop, så det blev minsta motståndets lag som vann, igen...
Efter att spacklet hade härdat slipades allt ner till rätt form. Sen var det dags för sprayfiller. Resten av skärmen såg ganska ok ut, men även på den här sidan fanns en del defekter som jag inte kunde lämna orörda. När jag väntade på att spacklet skulle torka började jag peta lite på rosten. Kändes bra att dra igång den delen av projektet! Började med att kapa bort det anfrätta och påbörjade förberedelserna för att svetsa dit en frisk plåt istället. Kör vidare imorgon på samma spår. Det gäller att inte tappa moment!
Bobo
Har även påbörjat rostlagningen och allt går allmänt bra.
Innan jag kunde gå vidare i livet var jag tvungen att fixa en skada på högerskärmen, så det var det första jag började med när jag kom till garaget idag. Vet inte hur skadan uppkom och tänker inte forska i det. Vet att det inte var jag. Det räcker så för mig...
Då glasfiber är ett tacksamt material att laga så var det ganska snabbt fixat.
Började med att tejpa fast en bit papp på baksidan för att slippa utgå ifrån luft. Därefter lagade jag skadan med långhårigt glasfiberspackel. Det blir inte lika tåligt som om jag hade använt glasfiber och epoxy (som man ska göra), men hörnet är rent kosmetiskt och behöver egentligen inte har mer hållfasthet än att det håller ihop, så det blev minsta motståndets lag som vann, igen...
Efter att spacklet hade härdat slipades allt ner till rätt form. Sen var det dags för sprayfiller. Resten av skärmen såg ganska ok ut, men även på den här sidan fanns en del defekter som jag inte kunde lämna orörda. När jag väntade på att spacklet skulle torka började jag peta lite på rosten. Kändes bra att dra igång den delen av projektet! Började med att kapa bort det anfrätta och påbörjade förberedelserna för att svetsa dit en frisk plåt istället. Kör vidare imorgon på samma spår. Det gäller att inte tappa moment!
Bobo
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3919
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Rostlagning och lack 944 S2
Jag har inte legat på latsidan även fast det blev tyst i tråden!
Tvärtom har det varit fullt spett sedan förra inlägget. Bortsett från att jag tydligen förlorat all förmåga att ta vettiga bilder har projektet flutit på ungefär som förväntat.
Har ju gjort det här arbetet förut, så jag visste vad jag gav mig in på...
Glasfiberslipandet kallade jag färdigt i tisdags och har sedan dess fokuserat på rosten.
Det satt precis som det brukar framför och bakom hjulhusen i bak. Det är igensatt dränering som är boven i dramat. Så ni som inte jättegärna vill göra det här jobbet själva eller lämna in till en sådan som mig rekommenderar jag att se till att det är hål där det ska vara hål och att slangar inte är igensatta.
Trösklarna ser för det otränade ögat ut som en tät låda, men det sitter dräneringshål utplacerade längs hela trösklarna i underkant. Om dessa täpps igen av skit (eller underredsmassa) så kommer det börja rosta inifrån tids nog. Missade visst att plåta själva svetsandet, men efterarbetet kom med iallafall... Lyckades matcha strukturen i "bodyn" ganska väl. Återstår att lacka, men det väntar jag med tills allt är färdigsvetsat och garaget är städat...
Fortsatte bakåt. Angreppet fortsatte ända fram till hjulhuset, så jag kapade hela vägen och passade in en donerad plåt. Vet inte om det är likadant för alla. Men jag har jättesvårt att lägga snygga svetsfogar om jag inte kan se ordentligt. Brukar bli en del att slipa...
Förarsidan var klar i det här läget och jag kunde gå vidare till passagerarsidan. Den var värre...
Bobo
Tvärtom har det varit fullt spett sedan förra inlägget. Bortsett från att jag tydligen förlorat all förmåga att ta vettiga bilder har projektet flutit på ungefär som förväntat.
Har ju gjort det här arbetet förut, så jag visste vad jag gav mig in på...
Glasfiberslipandet kallade jag färdigt i tisdags och har sedan dess fokuserat på rosten.
Det satt precis som det brukar framför och bakom hjulhusen i bak. Det är igensatt dränering som är boven i dramat. Så ni som inte jättegärna vill göra det här jobbet själva eller lämna in till en sådan som mig rekommenderar jag att se till att det är hål där det ska vara hål och att slangar inte är igensatta.
Trösklarna ser för det otränade ögat ut som en tät låda, men det sitter dräneringshål utplacerade längs hela trösklarna i underkant. Om dessa täpps igen av skit (eller underredsmassa) så kommer det börja rosta inifrån tids nog. Missade visst att plåta själva svetsandet, men efterarbetet kom med iallafall... Lyckades matcha strukturen i "bodyn" ganska väl. Återstår att lacka, men det väntar jag med tills allt är färdigsvetsat och garaget är städat...
Fortsatte bakåt. Angreppet fortsatte ända fram till hjulhuset, så jag kapade hela vägen och passade in en donerad plåt. Vet inte om det är likadant för alla. Men jag har jättesvårt att lägga snygga svetsfogar om jag inte kan se ordentligt. Brukar bli en del att slipa...
Förarsidan var klar i det här läget och jag kunde gå vidare till passagerarsidan. Den var värre...
Bobo
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3919
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Rostlagning och lack 944 S2
Passagerarsidan bjöd på mer rost. Den här gången var det dessutom inte första gången den lagades just på samma ställe. Anledningen till att jag nu gör om jobbet är att den förra tjommen missade att borra ett dräneringshål i den nya plåten...
Efter dessa två dagar kände jag mig lite mör, så jag tog en vilodag igår och var tillbaka med friska krafter idag för att fixa det sista rostangreppet.
Började som vanligt med att kapa och sen passa in. Sen kom jag inte längre på grund av rastlös hund som stod och tittade över axeln på mig när jag ville börja svetsa.
Får fortsätta imorgon... Fortsätter imorgon.
Ligger två dagar efter planeringen, men fortfarande på banan!
Bobo
Kapade bort det anfrätta med vinkelslip.
Sen påbörjades det tröstlösa jobbet att försöka kapa ut en exakt likadan bit från en bit donatorplåt. Problemet är att den måste passa i fyra ledder och att det är jättesvårt att få det rätt på första försöket, vilket generellt leder till att man sitter och slipar tusendels millimeter efter tusendels millimeter tills det passar. Två dagar tog det...
När skiten väl satt där den skulle och det inte var några orimliga glipor mellan plåtarna svetsades allt ihop igen.
Sedan svetsningen har allt täckts in i rostskydd och underredsmassa. Redo att lackas. Efter dessa två dagar kände jag mig lite mör, så jag tog en vilodag igår och var tillbaka med friska krafter idag för att fixa det sista rostangreppet.
Började som vanligt med att kapa och sen passa in. Sen kom jag inte längre på grund av rastlös hund som stod och tittade över axeln på mig när jag ville börja svetsa.
Får fortsätta imorgon... Fortsätter imorgon.
Ligger två dagar efter planeringen, men fortfarande på banan!
Bobo
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
-
- Addict
- Posts: 1315
- Joined: 2010-08-19 11:12:24
- Bilmodell: 951 -86 / 944 -84
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 634
- Joined: 2011-04-29 09:13:26
- Bilmodell: porsche 944s
- Contact:
Re: Rostlagning och lack 944 S2
Hej,
Bra jobbat, misstänker att få andra skulle varit så noggranna att de jobbat två dagar med att få till rätt plåtbit.
/Staffan
Bra jobbat, misstänker att få andra skulle varit så noggranna att de jobbat två dagar med att få till rätt plåtbit.
/Staffan
-
- S2-Poster
- Posts: 208
- Joined: 2016-08-13 08:35:08
- Bilmodell: 944 -85b N/A
- Årsmodell: 1985B
- Location: Stockholm
- Contact:
Rostlagning och lack 944 S2
Alltid kul att se och följa ett projekt där grymt hantverk utförs!
Önskar jag hade tid och skills att göra liknande jobb. En liten fråga (har inte min bil framför mig, 35 mil bort) dräneringshålen i trösklarna, var finns de? Hål efter gamla kjolar har jag, antar att det inte är samma sak
Önskar jag hade tid och skills att göra liknande jobb. En liten fråga (har inte min bil framför mig, 35 mil bort) dräneringshålen i trösklarna, var finns de? Hål efter gamla kjolar har jag, antar att det inte är samma sak
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3919
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Rostlagning och lack 944 S2
Tack så mycket allihop!
Åkte på någon form av akutförkylning/influensa (eller eventuellt lite lätt zinkfrossa) igår, så jag fick stanna hemma.
Bättre idag, så idag blir det ett pass igen. 3 dagar efter planeringen...
Går ungefär som vanligt alltså!
Angående dräneringen i trösklarna så är består den av flera ungefär 2cm långa glipor där yttertröskeln möter innertröskeln på undersidan av bilen. Man ser dom knappt om man inte vet att dom ska sitta där och garanterat inte inte alls om någon penslat lite för flödigt med underredsmassan...
Bobo
Åkte på någon form av akutförkylning/influensa (eller eventuellt lite lätt zinkfrossa) igår, så jag fick stanna hemma.
Bättre idag, så idag blir det ett pass igen. 3 dagar efter planeringen...
Går ungefär som vanligt alltså!
Angående dräneringen i trösklarna så är består den av flera ungefär 2cm långa glipor där yttertröskeln möter innertröskeln på undersidan av bilen. Man ser dom knappt om man inte vet att dom ska sitta där och garanterat inte inte alls om någon penslat lite för flödigt med underredsmassan...
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
Who is online
Users browsing this forum: No registered users