Bilen är en svensksåld 944 Turbo med ca 14.000 mil på mätaren, mycket fräsh och fint skick. Orginal med diffspärr och sportstolar med extra stöd. Ingen AC eller farthållare dock men jag ser det som mer plats i motorrummet

Så det som skall fixas på den är egentligen inte så mycket. Först och främst så fick jag den till ett bra pris då turbon inte laddar som den skall. Jag har dock meckat med den en del i förra ägarens ägo så jag har några aningar om varför.
Jag vet att Turbon är hel, jag vet att alla vakuumslangar etc är rätt dragna och inga läckage i laddtryckssystemet.
Jag vet också att wastegaten läcker, samt det finns en chans att downpipen är igenkorkad, alla dessa delar har jag. Det sitter en Tial wastegate som verkar vara en kopia på bilen nu men jag fick med en shimsad orginalwastegate så ska börja med att byta tillbaka till orginal och se.
Bilen är dock fullt körbar, laddar ca 0,7 som orginal och jag har papper på att den ger ca 220 hk. Så det enda som saknas är det där extra som wastegaten och chipet ska ge.
Annars ska inte så mycket göras, fixa till lite smågrejer och återställa en del icke orginal grejer tillbaka till orginal, samt fixa lite på lacken, bland annat en backspegel är lite taskigt omlackad.