951 -88 | Och så var det dags igen
- Lilja
- Turbo-Poster
- Posts: 853
- Joined: 2011-09-03 18:53:53
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Genarp
- Contact:
951 -88 | Och så var det dags igen
Så efter att ha letat i några månader lyckades jag äntligen hitta en Turbo som jag fastnat för. Var och hämtade den idag så jag passar på att slänga upp en tråd direkt
Bilen är en svensksåld 944 Turbo med ca 14.000 mil på mätaren, mycket fräsh och fint skick. Orginal med diffspärr och sportstolar med extra stöd. Ingen AC eller farthållare dock men jag ser det som mer plats i motorrummet
Så det som skall fixas på den är egentligen inte så mycket. Först och främst så fick jag den till ett bra pris då turbon inte laddar som den skall. Jag har dock meckat med den en del i förra ägarens ägo så jag har några aningar om varför.
Jag vet att Turbon är hel, jag vet att alla vakuumslangar etc är rätt dragna och inga läckage i laddtryckssystemet.
Jag vet också att wastegaten läcker, samt det finns en chans att downpipen är igenkorkad, alla dessa delar har jag. Det sitter en Tial wastegate som verkar vara en kopia på bilen nu men jag fick med en shimsad orginalwastegate så ska börja med att byta tillbaka till orginal och se.
Bilen är dock fullt körbar, laddar ca 0,7 som orginal och jag har papper på att den ger ca 220 hk. Så det enda som saknas är det där extra som wastegaten och chipet ska ge.
Annars ska inte så mycket göras, fixa till lite smågrejer och återställa en del icke orginal grejer tillbaka till orginal, samt fixa lite på lacken, bland annat en backspegel är lite taskigt omlackad.
Bilen är en svensksåld 944 Turbo med ca 14.000 mil på mätaren, mycket fräsh och fint skick. Orginal med diffspärr och sportstolar med extra stöd. Ingen AC eller farthållare dock men jag ser det som mer plats i motorrummet
Så det som skall fixas på den är egentligen inte så mycket. Först och främst så fick jag den till ett bra pris då turbon inte laddar som den skall. Jag har dock meckat med den en del i förra ägarens ägo så jag har några aningar om varför.
Jag vet att Turbon är hel, jag vet att alla vakuumslangar etc är rätt dragna och inga läckage i laddtryckssystemet.
Jag vet också att wastegaten läcker, samt det finns en chans att downpipen är igenkorkad, alla dessa delar har jag. Det sitter en Tial wastegate som verkar vara en kopia på bilen nu men jag fick med en shimsad orginalwastegate så ska börja med att byta tillbaka till orginal och se.
Bilen är dock fullt körbar, laddar ca 0,7 som orginal och jag har papper på att den ger ca 220 hk. Så det enda som saknas är det där extra som wastegaten och chipet ska ge.
Annars ska inte så mycket göras, fixa till lite smågrejer och återställa en del icke orginal grejer tillbaka till orginal, samt fixa lite på lacken, bland annat en backspegel är lite taskigt omlackad.
Last edited by Lilja on 2022-09-13 12:15:35, edited 1 time in total.
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -88 | Äntligen
Så vacker. Grattis
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- Lilja
- Turbo-Poster
- Posts: 853
- Joined: 2011-09-03 18:53:53
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Genarp
- Contact:
Re: 951 -88 | Äntligen
Körde med den till jobb idag. Vill inte köra för mycket förrän allt med försäkring etc är uppklarad.
Dock verkar det där med laddtrycket lite konstigt faktiskt. Så som jag minns felet så laddade bilen bara runt 0,7 och på runt 5300 varv och uppåt började den bluddra lite precis som den tappade ladd.
Detta gjorde den dock inte idag när jag körde med den. Den bottnar laddtrycksmätaren precis, dvs som den ska och drar hela vägen upp till varvstoppen. Antingen har jag köpt en bil med ett fel som inte finns eller så är felet väldigt intermittent. Kan det vara wastegaten som hänger sig öppen ibland eller något liknande?
För övrigt så har jag kollat på lite diverse grejer. Bland annat sitter det ett Volvo tanklock på bilen, förmodligen från en 144 eller nått liknande. Tänkte byta till ett orginal men, om jag sätter på ett orginaltanklock går det inte att stänga locket? Är precis som själva röret går för långt ut.
Sen centrallåset har jag till viss del fått ordning på, lite uppsmörjning är vad som krävdes. Men, om man låser upp förardörren så låser den upp båda dörrarna. Men om man låser låser den bara förardörren? Däremot om man låser passagerardörren så känner man i nyckeln att centrallåsmotorn liksom låser den så motorn fungerar. Är det något kontakt eller nått som spökar?
Kollade även lite på elspeglarna, inga av dom fungerar. Säkring nr 28 vilket är en 30 amp säkring hade smällt. Satte i en ny men så fort man vrider på tändningen så smäller säkringen igen. Sannolikt är väl att det är kortis i en av spegelmotorerna. Men hur demonterar man dom?
Dock verkar det där med laddtrycket lite konstigt faktiskt. Så som jag minns felet så laddade bilen bara runt 0,7 och på runt 5300 varv och uppåt började den bluddra lite precis som den tappade ladd.
Detta gjorde den dock inte idag när jag körde med den. Den bottnar laddtrycksmätaren precis, dvs som den ska och drar hela vägen upp till varvstoppen. Antingen har jag köpt en bil med ett fel som inte finns eller så är felet väldigt intermittent. Kan det vara wastegaten som hänger sig öppen ibland eller något liknande?
För övrigt så har jag kollat på lite diverse grejer. Bland annat sitter det ett Volvo tanklock på bilen, förmodligen från en 144 eller nått liknande. Tänkte byta till ett orginal men, om jag sätter på ett orginaltanklock går det inte att stänga locket? Är precis som själva röret går för långt ut.
Sen centrallåset har jag till viss del fått ordning på, lite uppsmörjning är vad som krävdes. Men, om man låser upp förardörren så låser den upp båda dörrarna. Men om man låser låser den bara förardörren? Däremot om man låser passagerardörren så känner man i nyckeln att centrallåsmotorn liksom låser den så motorn fungerar. Är det något kontakt eller nått som spökar?
Kollade även lite på elspeglarna, inga av dom fungerar. Säkring nr 28 vilket är en 30 amp säkring hade smällt. Satte i en ny men så fort man vrider på tändningen så smäller säkringen igen. Sannolikt är väl att det är kortis i en av spegelmotorerna. Men hur demonterar man dom?
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
- Vidde
- S-Poster
- Posts: 178
- Joined: 2013-09-24 20:30:24
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Malmö
- Contact:
Re: 951 -88 | Äntligen
På min -86:a finns det ett litet hål på undersidan av backspegeln där man med hjälp utav en platt skruvmejsel kan släppa själva fästet för spegelglaset. När väl spegelglaset är borta kan du enkelt komma åt elmotorerna.Lilja wrote:Kollade även lite på elspeglarna, inga av dom fungerar. Säkring nr 28 vilket är en 30 amp säkring hade smällt. Satte i en ny men så fort man vrider på tändningen så smäller säkringen igen. Sannolikt är väl att det är kortis i en av spegelmotorerna. Men hur demonterar man dom?
- Lilja
- Turbo-Poster
- Posts: 853
- Joined: 2011-09-03 18:53:53
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Genarp
- Contact:
Re: 951 -88 | Äntligen
Har inte pillat så mycket med bilen än bara kört
Däremot fick jag för mig att byta ratten idag. Ska inte modifiera bilen eller racea till den men tycker orginalratten är hemsk i 944orna så bytade till en som jag hade liggande. Skulle jag vilja kan jag bara byta tillbaka till orginal.
Före
Efter
För övrigt kan jag också säga att felet med laddtrycket är intermittent då jag upplevt det några gånger nu, är dock inget jag har bråttom med att fixa då det inte stör mig speciellt mycket.
Vill inte pilla och fixa för mycket när jag inte har fått ordning på mitt garage/verkstad än.
Däremot fick jag för mig att byta ratten idag. Ska inte modifiera bilen eller racea till den men tycker orginalratten är hemsk i 944orna så bytade till en som jag hade liggande. Skulle jag vilja kan jag bara byta tillbaka till orginal.
Före
Efter
För övrigt kan jag också säga att felet med laddtrycket är intermittent då jag upplevt det några gånger nu, är dock inget jag har bråttom med att fixa då det inte stör mig speciellt mycket.
Vill inte pilla och fixa för mycket när jag inte har fått ordning på mitt garage/verkstad än.
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
- Lilja
- Turbo-Poster
- Posts: 853
- Joined: 2011-09-03 18:53:53
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Genarp
- Contact:
Re: 951 -88 | Äntligen
Idag har jag bytt wastegaten tillbaka till orginal. Satt en Tial wastegate på den nu som läckte, detta orsakade laddtrycksproblemet jag och tidigare ägare har haft visade det sig.
Detta är då den som satt på. Kör man tryck i den så efter en sekund så åker ventilen tillbaka ner igen. Verkar även som den laddat för mycket då med denna wastegaten bottnade den mätaren i bilen och på 5000+ varv så ströp styrenheten motorn.
Så nu sitter det en orginal på, med orginalfjäder. Denna laddar dock bara runt 0,7 bar (vilket är orginal). Dock tycker jag den känns lika pigg som med Tialwastegaten även fast den enligt mätaren laddade 1 bar? Vet inte om det har påverkat tändningen eller nått.
Skulle dock vilja ha en orginal med hårdare fjäder så får se om det går att hitta.
Tyckte den förtjänade en liten tvätt med.
Ser rå ut bakifrån med 275or
Sen har jag även beställt golvmattor och andra torkarblad samt insugspackningar. Ska byta den lilla ventilen som styr den stora ventilen till tankventilationen då denna läcker som ett soll. Ska även försöka dra rätt på vakuumslangar etc också.
Detta är då den som satt på. Kör man tryck i den så efter en sekund så åker ventilen tillbaka ner igen. Verkar även som den laddat för mycket då med denna wastegaten bottnade den mätaren i bilen och på 5000+ varv så ströp styrenheten motorn.
Så nu sitter det en orginal på, med orginalfjäder. Denna laddar dock bara runt 0,7 bar (vilket är orginal). Dock tycker jag den känns lika pigg som med Tialwastegaten även fast den enligt mätaren laddade 1 bar? Vet inte om det har påverkat tändningen eller nått.
Skulle dock vilja ha en orginal med hårdare fjäder så får se om det går att hitta.
Tyckte den förtjänade en liten tvätt med.
Ser rå ut bakifrån med 275or
Sen har jag även beställt golvmattor och andra torkarblad samt insugspackningar. Ska byta den lilla ventilen som styr den stora ventilen till tankventilationen då denna läcker som ett soll. Ska även försöka dra rätt på vakuumslangar etc också.
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
- Jerrevik
- NA-Poster
- Posts: 42
- Joined: 2014-07-29 14:52:37
- Bilmodell: Porsche 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 951 -88 | Äntligen
Snygg bil!
- Lilja
- Turbo-Poster
- Posts: 853
- Joined: 2011-09-03 18:53:53
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Genarp
- Contact:
Re: 951 -88 | Äntligen
Fick ett litet paket idag från Utzon.
Insugspackningar (för ett senare projekt) oljefilter, torkarblad samt golvmattor.
Även en bild på motorn, ser lite messy ut för tillfället men ska fixas till när insuget ska av (måste täta två saker som läcker)
Insugspackningar (för ett senare projekt) oljefilter, torkarblad samt golvmattor.
Även en bild på motorn, ser lite messy ut för tillfället men ska fixas till när insuget ska av (måste täta två saker som läcker)
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
- maverick
- Addict
- Posts: 1993
- Joined: 2005-05-22 19:03:55
- Bilmodell: 944 S1
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholms län
- Contact:
- Lilja
- Turbo-Poster
- Posts: 853
- Joined: 2011-09-03 18:53:53
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Genarp
- Contact:
Re: 951 -88 | Äntligen
Yes, ska tydligen vara Porsche orginal. Väldigt fina, inte direkt billiga men lätt värt det. Kommer även med fästen att sätta fast dom i stolarna så dom inte kasar runtmaverick wrote:Kom golvmattorna från utzon?
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
- robinkjellstedt
- Turbo-Poster
- Posts: 519
- Joined: 2012-09-11 16:40:46
- Bilmodell: 968
- Årsmodell: 1992
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: 951 -88 | Äntligen
Har du någon länk? Hittar inte dom på hemsidan..
PCS#: 13541
Porsche 968 -92 | Metallic Amethyst
Porsche 968 -92 | Metallic Amethyst
- Lilja
- Turbo-Poster
- Posts: 853
- Joined: 2011-09-03 18:53:53
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Genarp
- Contact:
Re: 951 -88 | Äntligen
Vet inte om dessa typer av länkar är tillåtna annars får en mod ta bort det:
http://utzon.se/39/15/20209" onclick="window.open(this.href);return false;
http://utzon.se/39/15/20209" onclick="window.open(this.href);return false;
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
- Lilja
- Turbo-Poster
- Posts: 853
- Joined: 2011-09-03 18:53:53
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Genarp
- Contact:
Re: 951 -88 | Äntligen
Har suttit och funderat på en sak. Det finns en del olika teorier angående när det är dags att byta kamrem och då funderar jag själv på min bil. Remmen och remhjul etc är bytat 2010 senast, dock har bilen bara gått 600 mil sedan dess och stått i varmgarage för det mesta (vad jag vet).
Har lite dåligt med tid och faciliteter just för tillfället så frågan är, är det läge att byta eller törs man vänta till nästa sommar? Förra ägaren hade frågat Sandén tidigare i sommar och enligt honom skulle det inte vara någon fara men vill gärna ha er åsikt med
Har lite dåligt med tid och faciliteter just för tillfället så frågan är, är det läge att byta eller törs man vänta till nästa sommar? Förra ägaren hade frågat Sandén tidigare i sommar och enligt honom skulle det inte vara någon fara men vill gärna ha er åsikt med
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
- robinkjellstedt
- Turbo-Poster
- Posts: 519
- Joined: 2012-09-11 16:40:46
- Bilmodell: 968
- Årsmodell: 1992
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: 951 -88 | Äntligen
Tack för länken!Lilja wrote:Har suttit och funderat på en sak. Det finns en del olika teorier angående när det är dags att byta kamrem och då funderar jag själv på min bil. Remmen och remhjul etc är bytat 2010 senast, dock har bilen bara gått 600 mil sedan dess och stått i varmgarage för det mesta (vad jag vet).
Har lite dåligt med tid och faciliteter just för tillfället så frågan är, är det läge att byta eller törs man vänta till nästa sommar? Förra ägaren hade frågat Sandén tidigare i sommar och enligt honom skulle det inte vara någon fara men vill gärna ha er åsikt med
Sandén säger väl 7 år och då blir det ju nästa sommar. En del säger väl kortare tid och en del längre tid, men jag antar att man bör lita på en expert som jobbar med dessa bilar varje dag?
PCS#: 13541
Porsche 968 -92 | Metallic Amethyst
Porsche 968 -92 | Metallic Amethyst
- Lilja
- Turbo-Poster
- Posts: 853
- Joined: 2011-09-03 18:53:53
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Genarp
- Contact:
Re: 951 -88 | Äntligen
Antar att jag vågar vänta då, lär ju säkert bara kunna köra med bilen typ 1 månad eller 1½ till ändå innan vintern.
Fick sig en liten tvätt idag iallafall
Ett fenomen som börjat uppenbara sig den senaste tiden är ett visst rassel vilket verkar komma från växellådan. Dock slutar det låta när man gasar lite över 1000 varv så det är endast på tomgång. Likadant när man är ute och kör och släpper gasen och bara rullar i växel så hör man rassel/skorrande.
Lär ju knappast va något trasigt inne i lådan för då skulle det ju låta hela tiden. Det är knäpptyst bara man rör gasen lite.
Låter typ som nån plåt som skramlar eller ligger lös men kan inte hitta nått?
En annan grej som jag har undrat över som jag undrar om någon har koll på är att enda sedan jag köpte bilen har den varit aningen svårstartad. Den startar alltid men ofta får man köra på starten upp till 4-5 sekunder innan den startar. Ibland startar den direkt men vill liksom dö igen. När den väl är igång dock så går den hur fint och stabilt på tomgång som helst
Fick sig en liten tvätt idag iallafall
Ett fenomen som börjat uppenbara sig den senaste tiden är ett visst rassel vilket verkar komma från växellådan. Dock slutar det låta när man gasar lite över 1000 varv så det är endast på tomgång. Likadant när man är ute och kör och släpper gasen och bara rullar i växel så hör man rassel/skorrande.
Lär ju knappast va något trasigt inne i lådan för då skulle det ju låta hela tiden. Det är knäpptyst bara man rör gasen lite.
Låter typ som nån plåt som skramlar eller ligger lös men kan inte hitta nått?
En annan grej som jag har undrat över som jag undrar om någon har koll på är att enda sedan jag köpte bilen har den varit aningen svårstartad. Den startar alltid men ofta får man köra på starten upp till 4-5 sekunder innan den startar. Ibland startar den direkt men vill liksom dö igen. När den väl är igång dock så går den hur fint och stabilt på tomgång som helst
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
Who is online
Users browsing this forum: No registered users