Ja turen infinner inte sig på min sida...
Idag var det dags för konbanekörning med Växjö sportvagnsklubb och det har fixats en del med bilen inför detta. På väg ut till flygfältet hörde jag att det skrapade i från vänster bakskärm när det gick lite snabbt och väggen inte var helt slät. Tänkte att detta måste vara något tillfälligt. Jag registrerade mig inför körningen och på genomgångsvarven hörde jag inte mycket till skarpljud utan det kändes ganska ok! Rullade ut för att starta och drog iväg....hörde redan då att det skrapade en hel del från bakdäcket...jag tog mig runt varvet i ett lågt tempo med inte allt för mycket skrap. Väl i mål kände jag att det blir nog inte mer körning för idag. Jag gick för att kolla min tid när en åskådare sa...det här tillhör ditt däck...
däckslamsa.jpg
Det hade tydligen sprutat gummi från bakdäcket när jag stack iväg...jag gick tillbaka för att kolla hur bilen såg ut och detta är vad jag hittade...
osthyvlat.jpg
Kan det vara så att hjulvinkeln är så off på vänster sida att det tuggar däck?
Kan det vara så att dämparna bak är slut? (när jag trycker ner bakvagnen så kan jag trycka ner henne ganska mycket)
Kollade ET på bakfälgarna - 23,3 vilket borde stämma...det sitter dock en spacer på 18mm...borde inte det funka med 225 bak?
Oavsett ett antal frågor måste jag endå säga....shit vad bilen gick bra de stunder hon inte tuggade däck! Är väl ganska nöjd med dagen även om bakdäcket ser ut som att jag har angripit det med en osthyvel. Visste innan jag åkte ner till flygfältet att ett par bakdäck stod på inköpslista men inte så här snart. Innan jag trycker på ett par nya sulor måste jag komma fram till vad som är fel! Tips mottages med stor ödmjukhet

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.