Tänkte byta krängare på min 951 -90, tog en koll under bilen och det såg ju realtivt enkelt ut.
Antar att krängarna skall färdigdras när den står på hjulen vilket ju är lite pyssligt, hur har ni som bytt gjort ?
Nått annat man ska tänka på eller passa på att byta ut (finns t.ex krängar bussningar, både mot kaross och länkarmar, i uretan ?)
/Dea
Byta kränghämmare
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Byta kränghämmare
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245
PCS #9245
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
- Eddie Varvstopp
- Addict
- Posts: 1412
- Joined: 2004-03-29 17:06:51
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Kävlinge
- Contact:
Jag har haft av min framkrängare ett par gånger och som Pär antyder kan det var lite bökigt att få dem på plats. Jag har inte efterdragit något efteråt och det har inte vållat några bekymmer för mig.
Sedan råder jag dig att kolla ett par gånger extra så du får på den på rätt håll. Annars blir det så tråkigt, undrar hur jag vet...
Sedan råder jag dig att kolla ett par gånger extra så du får på den på rätt håll. Annars blir det så tråkigt, undrar hur jag vet...

Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Appropå krängare... är det någon som vet om krängaren bak skiljer mellan 924 N/A och 924 Turbo? Funderar på att slänga på turbons krängare på 924 cabben. Krängaren till turbon används ju inte iaf utan ligger lös i garaget och cabben är rätt krängbenägen...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
- Eddie Varvstopp
- Addict
- Posts: 1412
- Joined: 2004-03-29 17:06:51
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Kävlinge
- Contact:
Jag har haft bilen upphissad när jag har pillat med kränghämmarna. Då har hjulen varit "nerfjädrade". Nu kom jag på att du har ju alubärarmar på din men man får trixa lite med bussningarna innan man får på hämmarna. Avståndet mellan infästningspunkterna varierar beroende på utfjädringen. Det är egentligen inte så svårt men man sparar tid på att justera in bussningarna innan man försöker montera den (att försöka flexa på hämmaren är riktigt bökigt..
) .

Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
Who is online
Users browsing this forum: No registered users