Roade mig med att surfa lite på mobile.de och ser att det billigaste (vänsterstyrda) 944 turbon kostar 14 400 EURO. Inte ser den så speciell ut heller: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1#" onclick="window.open(this.href);return false;
De flesta bilarna verkar befinna sig i spannet 15-30 000 EURO. Kan det vara så att 944an äntligen får lite välförtjänt prisökning nu? Ligger för övrigt inte en enda till salu på Blocket.
Ja en FIN och mer eller mindre original 951 bör väl ligga mellan 90.000-140.000:-
Den som kom ut nu känns spontant vettigt prissatt.
Bara man byter ut dom inte såå snygga backspeglarna...
Hej
Inte mer än rätt om det är daxs för denna bil att få ett erkännande
Hur många 25 år gamla bilar har samma prestanda.
Har en själv, En 951 1991 det mesta original. Tyvärr som vanligt, mycket som är fel fixat av div personer som inte riktigt förstått vad man grejat med.
chrix wrote:Ja en FIN och mer eller mindre original 951 bör väl ligga mellan 90.000-140.000:-
Den som kom ut nu känns spontant vettigt prissatt.
Bara man byter ut dom inte såå snygga backspeglarna...
De priserna var för 2-3 år sedan. Betydligt högre idag!
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
Undrar om det är samma bedrägerisida som försökte sälja en 968 för runt 300 också?
Någon kanske ska förklara för dom att det inte finns någon Turbo S från 1991.
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
Undrar om det är samma bedrägerisida som försökte sälja en 968 för runt 300 också?
Någon kanske ska förklara för dom att det inte finns någon Turbo S från 1991.
Den ligger på mobile också har jag sett. Firman känner jag dock inte till.
Undrar om det är samma bedrägerisida som försökte sälja en 968 för runt 300 också?
Någon kanske ska förklara för dom att det inte finns någon Turbo S från 1991.
Står ingenstans att det är en Turbo S..
Företaget är ett seriöst och bra företag, men jag tycker att priset väldigt högt.. Dock kul om priserna går upp, men så här mycket?
Känns inte som en svensksåld bil eftersom regestreringsnumret börjar på P och bilen saknar "svenskflaggan" på bakre sidorutan... Men jag gillar skicket och färgen!!
/Claes
Får hoppas på en modest prisökning (även fast jag tror att dom kommer bli rätt dyra), annars kommer dom råka ut för samma öde som 80 tals 911orna, som nästan helt försvunnit från bankörningsvärdlen jämfört med för 10 år sen :/..
claes wrote:Känns inte som en svensksåld bil eftersom regestreringsnumret börjar på P och bilen saknar "svenskflaggan" på bakre sidorutan... Men jag gillar skicket och färgen!!
/Claes
Minns jag historien rätt är inte regnumret en slump, utan synnerligen noga utvalt med lite hjälp hos vägverket... Import eller ej är jag osäker på, VV säger att så inte är fallet, och på bilar från 90-talet stämmer nog vv's uppgifter.
Bilen rullade i Kalmar kring 06-08 och jag såg den då några gånger. Kalasfint skick då med.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
claes wrote:Känns inte som en svensksåld bil eftersom regestreringsnumret börjar på P och bilen saknar "svenskflaggan" på bakre sidorutan... Men jag gillar skicket och färgen!!
/Claes
PA började import-reg.nummer på, T.ex. PAN eller PAS.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.