Någon som vet om det är lätt att sänka 944B i bak? Har aldrig varit där o skruvat så jag vet inte ens hur man gör. Känns ett par tre centimeter hög i bak. Fram är det lägre.
Du kan justera ett par cm på den främre excenterskruven på svärden, den sitter där svärdbladen skruvas ihop.
Skruv nr 26 om du kollar på t.ex. utzons skisser.
/ Stig
Så var det nästan klart. Första (o absolut inte sista) sladden avklarad.
Folk vänder sig om som om det vore en Lambo man kom i: )
Lite roligt och lite bra tänker jag (roligt för mig o bra för kokosbollarna:)
Bilen är extremt snabb ut med rumpan, minsta gas och den sticker direkt. Även om man åker rakt fram. Man får verkligen vara med. Men när den väl är på sladd är det otroligt enkelt att hålla den där. Den känns väldigt välbalanserad. Man märker att den är hård och direkt i väghållningen. Courtesy of Gula Koni 951 grejer : ).
Avsaknaden av diffbroms gör bilen enhjulsdriven ibland, men snart fattar man galoppen och kan liksom "sätta igång" bägge hjulen.
Här kommer lite bilder.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Som jag berättade har jag börjat känna att kopplingen slirar när jag väl har grepp. Det är ett faktum. Känns mer när den är varm än när den är kall. Så igår körde Carolina bilen fram tillbaka upp och ner här i Åre. Den blev varm och plötsligt börjar den (ev kopplingen) slira. Mer och mer. Till slut kommer hon inte framåt och är helt utan drivning. Via telefon bad jag henne att testa att starta bilen med ettan i och utan att koppla. Bilen startade helt normalt utan någon tendens att vara i kontakt med drivningen. Bilen fick stå i 3 timmar tills jag kom hem. Åker till bilen, vrider om nyckeln lägger i ettan och åker iväg. Precis som vanligt. Bilen orkar och är lika sladdvillig som vanligt. Idag när jag tog den till jobbet gick det bra igen. Efter två-tre mil (fick göra en tur och retur o tur för att jag inte har någon hjärna och alltid glömmer allting… : ) Börjar den slira igen om jag gasar men är fullt körbar när jag kommer till jobbet. Där är jag nu.
1. Kan en koppling "hänga" sig i nerkopplat läge? Om den rasa trodde jag det inte fanns någon kopplingsverkan. Nu verkar det ju finnas verkan hela tiden.
2. Absolut INGEN lukt! Jag har då aldrig slirat på en koppling utan att känna det med näsan???
3. Kan det vara tryckplattan?
4. Luftningnen?
5. Eller nån kopplingsarm som inte går tillbaka som den ska?
Behöver verkligen era råd då det inte är den enklaste operationen att byta koppling (speciellt om det inte ens är det)
Kopplingen tar endast extremt högt upp. Skulle säga att kopplingspedalens rörelsedel utan verkan är 90% och allt hänger på de sista 8-10%en.
Annars var min känsla när jag körde den första gången att den kändes lite "tom". Man kände bara fjädern liksom. … ? !
: S