Men detsamma gäller en 911 från 70-talet och 914. Bägge de bilarna kostar hundratusentals kronor idag. Jag skulle tro att 924 och dess nyare inkarnationer kommer stiga i värde och att de bilar som blir eftertraktade är de som ligger nära original-skick. En sak som möjligen kan sätta käppar i hjulen för 924-modellernas värdestegring är Porsches vilja att tillhandahålla reservdelar. Om Porsche skulle betrakta 924 som "End Of Life" och det inte heller kliver fram någon annan aktör som tillhandahåller reservdelar kommer det bli svårt att hålla bilarna i fint skick. Själv har jag en gammal VW Golf från 1975 och till den är det svårt att få tag i en del reservdelar.Maxx wrote:Sen kanske det ska tilläggas att en 25–30 år gammal behöver ett underhåll som många inte är sugna på.
Skillnaden är att det finns fler som vill ha en 911 än en 924/944/968. Jag tror många (utanför vår 924/944/968-entusiastvärld) har uppfattningen att det är mer värt insatsen att hålla en 911 i mycket gott skick, jämfört med en 924/944/968.henca wrote:Men detsamma gäller en 911 från 70-talet och 914. Bägge de bilarna kostar hundratusentals kronor idag. Jag skulle tro att 924 och dess nyare inkarnationer kommer stiga i värde och att de bilar som blir eftertraktade är de som ligger nära original-skick. En sak som möjligen kan sätta käppar i hjulen för 924-modellernas värdestegring är Porsches vilja att tillhandahålla reservdelar. Om Porsche skulle betrakta 924 som "End Of Life" och det inte heller kliver fram någon annan aktör som tillhandahåller reservdelar kommer det bli svårt att hålla bilarna i fint skick. Själv har jag en gammal VW Golf från 1975 och till den är det svårt att få tag i en del reservdelar.Maxx wrote:Sen kanske det ska tilläggas att en 25–30 år gammal behöver ett underhåll som många inte är sugna på.
Men Porsche borde inse att de bara har att vinna på att sälja reservdelar till gamla bilar. Dessa gamla veteraner konkurrerar inte med deras nybilsförsäljning, de höjer bara intresset för deras varumärke.
m v h Henrik
Fredrik Lund finns här på forumet och är rätt duktig på dessa bilar med då han ägt ett par stycken...[Bobo] wrote:Får nog ta och läsa den där guiden...
Bobo
Har följt marknaden för 951:or sedan dryga 15 år och har aldrig varit med om att utbudet varit så dåligt som nu.M-Nilsson wrote:Någon som har hyffsad koll på 951 marknaden, vad priserna brukar ligga på? 0 träffar på blocket för tillfälletIngen här som planerar eller funderar på sälja framåt vårkanten? Har vart porschelös i dryga 6 månader med flera modeller i tankarna. Från tidigare "ynka" 190 pollar vill man ju gärna komma upp sig lite..
Users browsing this forum: No registered users