Det var spännande att sitta i bilen... leva o låt dö hette väl filmen med AMC Hornet i en roll?
Förklaring: ställ i slutet av en blöt raka, ut till vänster där det blir en slänt om man kommer ut för långt. Sen började det då luta lite... och bilen vände sig (i luften?) och landade i en sandfålla på tvären. Så rollen blev till en snygg luftsväng...
Bilen har klarat sig fin fint!
Numera en liten Miata. Om nån har en fin 968 CS, en gul (inte brandgul") hör gärna av er. Det skall bli en till sån i mitt liv!
patand wrote:Blev 1:08.16 som bäst (utan chikan givetvis).
Intressant jämförelse man kan göra i Harrys är "virtual best lap" som mjukvaran räknar ut. Där slår den ihop ens snabbaste tiderna på de 3 sektorer som Sviestad i detta fallet är uppdelat i. Den tiden blev 1:07.99
Nytt personbästa idag!
1:07.87 Slog alltså "virtual best" från förra året som ju tydde på att man borde kunna köra under 1:08. Fortfarande 170hk, 1100kg (plus förare) och samma (ur)gamla R888 205/50-15.
Ny "virtual best" enligt Harry är 1:07.23 så får man till varje sektor bra och kan pressa liiiite till så finns det potential för 1:06 tider. Det får bli nästa mål alltså.
Bilen kändes riktigt bra men mina R888 börjar nog sjunga på sista refrängen. Vill nog gå upp till 255 fram också då det understyr lite vid start-och-mål kurvan.
Mest nöjd med jämnheten, tre separata pass körde jag som bäst: 1:04,70; 1:04,73 samt 1:04,78. Vid inget av passen var jag mer än 8 hundradelar från ideal tid.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
Grattis Pelle! Kör du fortfarande på R888 195/50-15? Jag kommer ju själv köra på den dimensionen nu, undrar hur det kommer förändra varvtiden i förhållande till mina tidigare 205/50-15.
patand wrote:Grattis Pelle! Kör du fortfarande på R888 195/50-15? Jag kommer ju själv köra på den dimensionen nu, undrar hur det kommer förändra varvtiden i förhållande till mina tidigare 205/50-15.
Jepp, Proxes R888 195/50-R15 82V GG för att vara exakt. Måste väl slita ut dessa innan det kan bli nåt annat...
Porsche 944 -84
BMW 330i -06
Triumph Rocket III -08
Ny tid under en dag med alldeles för få varv:
1.08.31. Harry's laptimer i Iphone 6, utan extern gps.
Harrys säger att min virtuella bästa tid är 1.07.63.
S2 -90 @ 27800 mil. Bilstein-chassi med hårda, men inte extrema fjädrar.
993-turbo ok fram med 318mm skivor, PFC belägg. Trickstruff belägg bak.
Bussningar i framvagn bytta till ledlager, men helt utan hjulinställning...
Inte lättad mer än förarstol och borttagen rygg till baksäte = tung.
245 kumho r-däck runt om.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min förbättring bestod i att jag av 32 mätta tider hade 18 st på 1.08. Det är jag väldigt nöjd med. Mitt mål var mer upprepade tider.
Många sen på låga 1.09, och sedan högre tider, men mycket pga trafik
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)