Då är jag något på spåren känns det som!patand wrote:Avundsjuk.

Bygger som sagt gärna ett åt dig om du vill!

Tack så mycket Sven. Verkligen roligt att höra!Bathory wrote:Måste bara säga Bobo att du verkligen är en inspirationskälla.![]()
Snyggt jobbat både med pumpen, Jaguaren & din förra 924 (turbon fixar vi till snart)

Som det ser ut nu kommer det finnas lite semestertid kvar till Jaggan och turbon också.
Har två veckor kvar fr.o.m tisdag. Tiden går fort när man har fullt upp med ett roligt projekt!
Stickspår:
Gjorde ett litet experiment häromdagen när jag borstade bakdörren ren från färg.
Experimentet gick ut på att se hur min tidsuppfattning fungerade med tätslutande kåpor med P3-dokumentär över öronen och en ständigt vibrerande vinkelslip med grov stålborste i händerna.
Jag klockade tiden mest för att ha en siffra att kasta tillbaka i ansiktet på eventuella arga grannar som av någon outgrundlig anledning tenderar att överdriva sin kritik när de anser sig blivit bryskt väckta/störda/fyll i valfritt själv.
Jycken kopplades fast i ett stuprör en bit från dammstråket och färgflagorna och dammet började yra kl 09.00.
När framsidan av dörren var plåtren trodde jag att jag hade hållit på i ungefär en kvart. Inte så farligt, tänkte jag. 50 minuter visade facit...

Om jag hade vetat hur länge jag faktiskt höll på så hade jag antagligen tagit flera raster. Gått och tittat till jycken (som det absolut inte gick någon nöd på, men ändå), druckit något, kanske tillochmed tagit en ny snus. Men i min värld höll jag alltså bara på en kvart och behövde därför ingen rast eller ny snus.
Det var ju en vanlig arbetsdag och de hade testflygning av JAS (jakt, attack, superhögljudd) rakt ovanför där jag stod. Så jag lät inte mest den morgonen. Men det kan ju vara bra att veta till nästa gång att jag väsnas under längre perioder än jag själv tror...
Om ni orkade tröska er igenom det förra stycket kommer jag nu återgå att skriva några rader till om själva projektet.

Jag hittade ju några lister. Det visade sig att jag kom ihåg lite fel angående listernas placering.
har hela tiden trott att listen ska sitta på skåpet. Men det visade sig att listen ska sitta på dörren... Det sabbade mitt upplägg lite iochmed att jag behöver en bredare list. Problemet är att den listen som ska sitta där inte är så lätt att få tag i med andra dimensioner. Jag skulle behöva en som bygger ungefär 2cm mer än original. Lösningen kommer antagligen bli att skaffa originallister till dörrarna och sen skaffa en annan list som får limmas fast på skåpet för att fylla upp glipan. Tror att jag kommer komma undan med en helt vanlig fyrkantig gummilist. Får se hur mycket som behövs när dörrlisterna kommer hem. Beställer till glaset samtidigt så fort det blir vardag igen.
Glaslisten måste som sagt också bytas. Men list-liket jag har liggande kommer ändå komma väl till nytta då jag kommer kunna avgöra vart glaset kommer hamna och således kommer jag kunna komma igång med kåpan som jag nämnt tidigare.
Det hanns inte med idag. Men imorgon ser jag inga hinder för det projektet.

Mer info och bilder kommer imorgon!
Listen som ska sitta runt slangklumpen i taket har jag fortfarande inte lyckats lokalisera. Det lutar åt att jag får bli McGyver även där.

Även dekalerna ska beställas nästa vecka.
Jag har en förlaga att gå efter. Så jag vet ungefär hur stor loggan ska vara och ungefär vart den ska placeras. Tur att lådorna passade så bra med ett färgschema som faktiskt fanns på min pump på 50-talet!

Bobo