Lyckades hitta nästan rätt nyans av blått på Biltema, så jag kommer spara några kronor på färgen...
Hoppas att även den mörkvita jag hittade ska matcha, men har inte hunnit testa än.
Skenorna kapades som sagt i framkant och mina små slarvfel rättades till och gömdes för de efterlevande. Efter trimningen rostskyddslackade jag skåpet och racken. Allt kommer lackas separat först och sen en gång till efter montering. Det är ganska många delar som sätts ihop med våld, så repor och märken är oundvikliga.
Det är bland annat därför som jag valt att köra hela skåpet och racket i samma färg...
efter rostskyddet tömde jag provsprayburken jag köpte för att kolla färgmatchningen. Det är inte 100, men nära nog för det här projektet. 69kr vs 239kr för en burk gör skilnad när man köpt Sortimo-boxar för 550kr/st.

Men samtidigt vill jag ju att det ska se ut som något man kan skulle kunna köpa som ett paket och inte bara något som en klåpare med överskottsenergi har hittat på.

En annan fundering är att gömma en liten högtalare i skåpet till mina podcasts.

Det finns ju högtalare med inbyggd stärkare som är stora som en hockeypuck för några hundringar nuförtiden, så platsmässigt funkar det garanterat. Däremot är jag lite fundersam till hur ljudbilden blir. Kanske måste ha skåpet öppet. Får testa lite.
Har även börjat fylla lådorna idag. De sväljer ofantliga mängder smågrejer. Smågrejer som alla tidigare haft sin egen lilla låda i ett format som gjort stapling omöjlig och som i de flesta fallen blandat innehållet friskt och vars låsmekanism antingen har krävt verktyg eller bara en vädjande blick för att öppnas.
Nu har jag en låda med skruvar och brickor. En med bultar och muttrar. En med alla mina elgrejer. En med limpistol, nitpistol och annat för att sätta ihop saker.
När jag väl fått ner allt i lådorna ska allt märkas upp. Men jag har lärt mig med åren att det är bäst att vänta med uppmärkning tills man är klar. Ordningen tenderar att ändras under resans gång...
Imorgon blir det nog inte så mycket gjort. har lite annat att stå i. Känns trist nu när jag fått upp farten. Men jag kanske hinner peta lite imorgon kväll...
Fortsättning följer senast på torsdag.

Bobo