Tänkte efter 10 minuter att den typ var byggd för min kropp, är rätt lång 186cm närmare bestämt.
Nämnda 944:a var trivsam att köra också till skillnad mot turbon som kändes som heta stenkulor i en köksmixer ungefär. Jag har också för länge sedan ägt en egen 911 targa 71:a (televerksorange). Lika obekväm som turbon.
Sen dess har man ju tittat lite efter 9x4. Vart o kollat på ett par 924 genom åren, men bara hittat rost och sönderkört.
Men så dök det upp en röd 944 på blocket för en vecka sen, tittade inte på den först för den kostade lite för mycket enligt mig. Men så kollade jag annonsen i fredags igen, tänkte att den såg bra ut på bild, och har bara gått 11000. Två mil bort så jag ringde och var där en timme senare.
Lite oljesvett från toppen, ett par mindre elfel, lite stenskott i fronten,
och en sjutton år gammal kamrem!

I övrigt är den kanonfin,

Och som bonus en en verktygssats i mint condition och orginal reservslang. Dessutom en kompressor i i orginalkartong av tyskt fabrikat innesluten i sämskskinnpung. Nota bene!

Som det ser ut just nu, har jag köpt en okrockad, helt orginal, garagerad i villa garage sista tjugo åren, superfin 944!
Som inte vågar köra förräns jag bytt remmar, men den gick fint hem i alla fall.
Ska försöka komma i håg hur man lägger upp bilder, men det får bli i morgon eller nåt.