Blir mitt första inlägg här på forumet!

Jag har verkligen fått upp ett stort sug efter att köpa mig en äldre porsche.
Idag är jag dock student så därför är min budget väldigt begränsad. Har gått och velat mellan en porsche 924 och en 944 länge nu, men det känns som att det lutar åt en porsche 924.
Budgeten ligger på runt 20k för en fin 924a och upp till 30k för en 944, dock känns det som att man nästan behöver lägga 40k för att få en 944a i bra skick.
Har hittat denna på blocket: http://www.blocket.se/stockholm/Porsche ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
En 924a från -79. Har fått lite andra bilder skickade på mailen och på de bilderna ser den helt okej ut, huven ser inte lika matt ut som den gör på bilden på blocket. Inredningen ser ut som ny förutom de vanliga sprickorna i instrumentpanelen.
En sak som jag inte har sett på andra 924or är att denna har en taklucka i glas, vilket inte verkar vara original(?).
Har inte lyckats bestämma mig för om det är en för eller nackdel

Sen är den 4-växlad. Jag antar att det inte spelar så stor roll om man inte ska sitta och köra långt?
Hade kanske tänkt att åka och kolla på den i helgen om den finns kvar, undrar lite då vad jag bör titta extra på?
Vad jag läst verkar många 924or vara rätt slappa i växelspaken, jag har inte provkört någon 924a innan så vet inte riktigt vad som är "normalt" men jag lär väl märka om den är extremt glappig.. ?
Denna 924a kanske inte är något superfynd direkt, men just nu finns det inte så många 924or att välja på och vore riktigt kul att ha en nu till våren/sommaren. 19k känns lite högt, vad anser ni att den skulle vara värd?
Men en 924a känns som en bra bil att börja med även om en 944a ger lite mer körglädje, bör jag istället försöka satsa på köpa en 944a?
Mvh