Jaha, då har man agerat Porsche mekaniker idag
Började med att skruva bort allt onödigt tjafs som var ivägen i motorrummet. Sen lyfte jag bort kamhuset.



Gjorde en snabb koll på remmarna som ser ut som nya, men dom bytes för mindre än 1 år sedan så inget konstigt med det.
Tyvärr råkade jag ut för 2 aluminium bultar som inte ville komma upp hela

så det blir till att borra och sätta nya gängor.

Sen åkte toppen av, räckte med att släppa muttrarna till grenröret och lirka upp toppen, vilket var ganska skönt

Sen hitta jag 2 små "blåser" i packningen, troligen har packningen svält då bilen ståt ett par år innan jag tog över den. Dessa blåser måste vara boven i dramat, för något annat brott på packningen kan jag inte hitta.
Och 1:an cylinder har tydligen inte gått som den ska om man tittar på ventiler och stift.
Operationen tog 7 timmar och då fika jag 2 gånger oxå, så allt gick ganska smidigt får jag säga.
Nu ska toppen iväg till Mr: Cox för planing, ventilslipning och byte av ventiltättningar.
2 tryckare verkar ha gett upp oxå, då dom går att trycka ihop för hand. Så dessa 2 är tömts på olja vad det går, och ska få spendera närmsta dygnen i dieselbad.
Hoppas dom vill hålla trycket sen med ny olja.