951-88 | 3.0 16V Turbo | Projekt Bus
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951-88 | Projekt Bus
Gjorde ferrita din 3" downpipe också?
Är det en specialare eller är den gjord som original downpipen?
Är det en specialare eller är den gjord som original downpipen?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
-
- S-Poster
- Posts: 145
- Joined: 2008-05-23 01:03:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Köping
- Contact:
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951-88 | Projekt Bus
lust o tillverka en till? 

Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Sv: Re: 951-88 | Projekt Bus
Eller två...DLS wrote:lust o tillverka en till?
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- S-Poster
- Posts: 145
- Joined: 2008-05-23 01:03:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Köping
- Contact:
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951-88 | Projekt Bus
om du får en original downpipe att utgå efter då? 

Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Jerrevik
- NA-Poster
- Posts: 42
- Joined: 2014-07-29 14:52:37
- Bilmodell: Porsche 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 951-88 | Projekt Bus
Trevlig bil! 

- 931Melander
- Addict
- Posts: 1168
- Joined: 2004-04-05 20:02:20
- Telefon: 0706992900
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1989
- Location: Piteå
- Contact:
Re: 951-88 | Projekt Bus
Kul att se SNC igen. Vi har ju haft den i vårt distrikt sedan tidigt 2000 tal och jag har varit sugen på att köpa den i tre omgångar. 2a gången hade jag nästan bestämt mig men frun tyckte att en 993 var en fränare bil...
Hur som helst - roligt att få upp en tråd och att den verkar bli ompysslad.
Hur som helst - roligt att få upp en tråd och att den verkar bli ompysslad.
Last edited by 931Melander on 2014-10-19 19:57:33, edited 1 time in total.
FREDRIK MELANDER
PCS 8349
911T -71
Boxster S 3,6 - 00
968 CS RSR
Tidigare bilar:
996GT3 Cup -03
944Turbo S -88 Silver Rose
944 S2 - 89
Cayenne -05 A-traktor
944 S2-89 A-traktor
944 Turbo - 89
944 Turbo - 89
944 N/A -84
Boxster S-04
944 Turbo -86
914 -72
944 N/A -85B
944 N/A -82
944 S2-91
996 GT3-00
968 (CS)-92
993 C2-95
911SC-83
912 /911S-68
911E-73 http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17037
944 S2-91
924 Turbo-79
924 Turbo-79
PCS 8349
911T -71
Boxster S 3,6 - 00
968 CS RSR
Tidigare bilar:
996GT3 Cup -03
944Turbo S -88 Silver Rose
944 S2 - 89
Cayenne -05 A-traktor
944 S2-89 A-traktor
944 Turbo - 89
944 Turbo - 89
944 N/A -84
Boxster S-04
944 Turbo -86
914 -72
944 N/A -85B
944 N/A -82
944 S2-91
996 GT3-00
968 (CS)-92
993 C2-95
911SC-83
912 /911S-68
911E-73 http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17037
944 S2-91
924 Turbo-79
924 Turbo-79
-
- S-Poster
- Posts: 145
- Joined: 2008-05-23 01:03:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Köping
- Contact:
Re: 951-88 | Projekt Bus
Fick hem lite prylar från Paragon Products.
Bla..
Polybrons busssningar till "svärdet"
Ledlager
Solida fästen till bakvagnen
etc. etc.
Ett par Bilstein cup coilover har även beställts.
Väntar dessutom på ett par fästen från Ragnar Joensen.
Borde göra susen för stabilteten i bakvagnen!
Beställde även en KEP Stage I Tryckplatta i samma veva.
Kan starkt rekommendera Paragon Products, mycket bra support och bra priser!

Bla..
Polybrons busssningar till "svärdet"
Ledlager
Solida fästen till bakvagnen
etc. etc.
Ett par Bilstein cup coilover har även beställts.
Väntar dessutom på ett par fästen från Ragnar Joensen.
Borde göra susen för stabilteten i bakvagnen!

Beställde även en KEP Stage I Tryckplatta i samma veva.
Kan starkt rekommendera Paragon Products, mycket bra support och bra priser!

Last edited by eckan on 2017-11-08 12:07:55, edited 1 time in total.
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951-88 | Projekt Bus
Rena julafton, mycke godsaker 
Vart beställde du Bilstein cup coilover ifrån o vad får du ge?
Tog du för fjäderkonstant?
Ska du köra med eller utan stavarna?

Vart beställde du Bilstein cup coilover ifrån o vad får du ge?
Tog du för fjäderkonstant?
Ska du köra med eller utan stavarna?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
-
- S-Poster
- Posts: 145
- Joined: 2008-05-23 01:03:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Köping
- Contact:
Köpte bakdämparna på bildelaronline24, kostade 4600 styck utan fjädrar.
Nope, inga stavar.
Kör m030 ben fram med fjädrar från sellholm.
Kommer köra 90nm fram och 130mn bak till att börja med, får prova mig fram.
Mvh//Eckan
Nope, inga stavar.
Kör m030 ben fram med fjädrar från sellholm.
Kommer köra 90nm fram och 130mn bak till att börja med, får prova mig fram.
Mvh//Eckan
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951-88 | Projekt Bus
Hej
Har du måtten på fjädrarna du köpt från sellholm?
Har du måtten på fjädrarna du köpt från sellholm?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
-
- S-Poster
- Posts: 145
- Joined: 2008-05-23 01:03:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Köping
- Contact:
951-88 | Projekt Bus
Nope, blev lite special med nya gängor, kontramuttrar och fjädersäten.
På så vis blir det lättare med fjädrar då det blir "standard" mått.
Kan ta nån bild och lägga upp här så ser du hur det ser ut.
Mvh//Eckan
På så vis blir det lättare med fjädrar då det blir "standard" mått.
Kan ta nån bild och lägga upp här så ser du hur det ser ut.
Mvh//Eckan
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951-88 | Projekt Bus
Ja det vore snällt.
Har också läst det på rennlist att dom rekommendera att svarva om nedre tallriken/muttern så den kunde passa till 2,5" fjädrar istället då det fanns bättre utbud till den storleken.
Har också läst det på rennlist att dom rekommendera att svarva om nedre tallriken/muttern så den kunde passa till 2,5" fjädrar istället då det fanns bättre utbud till den storleken.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users