
Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
- LPunderground
- S-Poster
- Posts: 101
- Joined: 2012-05-07 17:04:30
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1983
- Location: Helsingborg
- Contact:
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
Hur många varv?LPunderground wrote:Var ett gäng där för 2månader sedan, farsan körde 8:52 BTG med 968CS, dock var där bärgning på ett ställe så slog av lite på farten några sekunder. Jag körde 9:10 med hans bil & 9:34 med min 944 förra året, första gången där!
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- LPunderground
- S-Poster
- Posts: 101
- Joined: 2012-05-07 17:04:30
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1983
- Location: Helsingborg
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 181
- Joined: 2008-05-20 20:13:15
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1987
- Location: Annelöv, Skåne
- Contact:
Re: Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
Nu tycker jag att du tar i lite väl mycket 

-
- S-Poster
- Posts: 181
- Joined: 2008-05-20 20:13:15
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1987
- Location: Annelöv, Skåne
- Contact:
Re: Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
9:18 i stark trafik och med misständade bil
, 944 turbo

- LPunderground
- S-Poster
- Posts: 101
- Joined: 2012-05-07 17:04:30
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1983
- Location: Helsingborg
- Contact:
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
Höger, vänster, vänster-höger, krön, höger ...LPunderground wrote:Haha nää, jag fick berätta för honom hur det svänger efter karusellen

»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- LPunderground
- S-Poster
- Posts: 101
- Joined: 2012-05-07 17:04:30
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1983
- Location: Helsingborg
- Contact:
Re: Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
Här kan du hålla full gas genom kurvan, SLÄPP INTE!!! 

- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Sv: Re: Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
Då har du för lite effektLPunderground wrote:Här kan du hålla full gas genom kurvan, SLÄPP INTE!!!

-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
Den typen av bilar som har så mycket effekt i förhållande till grepp brukar sällan vara snabba runt nordslingan.Erol wrote:Då har du för lite effektLPunderground wrote:Här kan du hålla full gas genom kurvan, SLÄPP INTE!!!

»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- LPunderground
- S-Poster
- Posts: 101
- Joined: 2012-05-07 17:04:30
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1983
- Location: Helsingborg
- Contact:
- Jinnarp
- Turbo-Poster
- Posts: 477
- Joined: 2013-08-23 15:19:09
- Bilmodell: N/A 944
- Årsmodell: 1985
- Location: Furulund
- Contact:
Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
9:27 BTG med N/A 944 R-däck och lättad.
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!!
- LPunderground
- S-Poster
- Posts: 101
- Joined: 2012-05-07 17:04:30
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1983
- Location: Helsingborg
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 181
- Joined: 2008-05-20 20:13:15
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1987
- Location: Annelöv, Skåne
- Contact:
Re: Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
Näst snabbast denna gång, 8,48 BTG 944 turbo -87 Bengt chip, diff samt all inredning inkl ac kvar i bilen.
Bilstein coiloverfram och bak och med stavar samt 18" med R 888
Bilstein coiloverfram och bak och med stavar samt 18" med R 888
- LPunderground
- S-Poster
- Posts: 101
- Joined: 2012-05-07 17:04:30
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1983
- Location: Helsingborg
- Contact:
Re: Varvtider Nordslingan (Nürburgring)
8:21 med 944 turbo 

Who is online
Users browsing this forum: No registered users