Sant:)! Känns gott att inte behöva oroa sig något vidare då om tidigare modeller. Sen är det ju mycket smaksak också som många av er skriver. Ska smälta era goda råd och kunskap och åka och kolla på den i Härryda nu. Blev lite orolig när han nämnde att han den står på verkstaden och ska troligtvis få bytt topplockspackning.. Men det ska bli kul att kolla på första 924:an![Bobo] wrote:Alla 924:or (bortsett från turbo och S) har trumbromsar bak. De tidiga modellerna skiljer sig lite från de senare, men inget som gör bilen sämre eller mindre pålitlig...
De tidigare är bl.a en aning lättare vill jag minnas.
Om du har galvat till midjan eller hela vägen runt spelar mindre roll om bilen inte är skadad på något sätt.
En ogalvad bil börjar inte rosta bara för att den står utomhus. Det krävs en djup repa som går ner till plåt, ett ordentligt stenskott eller ett hål någonstans som gör att fukt kan börja tränga in från baksidan.
Sålänge du har lack och underredsmassa på bilen så borde du klara dig.![]()
Våra bilar har ju klarat sig än sålänge utan att omvandlas till en hög på golvet...
Generellt lagar man ju en skada på en Porsche innan den har hunnit sprida sig till resten av bilen.
Vad gäller lådan tycker jag att du ska köpa den bilen som du gillar. Oavsett vilken låda den har. Det är ju inte specifikt för växlingarna mellan 4:an och 5:an man köper en 924!
Bobo
Hörde av den först nämnda annonsen för 25 som känns lite halvseriös och fick regnumret och får samtidigt reda på av honom att den har varit avställd de senaste 20 åren.. /: Bromsar, vätskor och insprutning behöver väl sig en ganska gedigen genomgång då? Men det gissar jag att man borde kunna lösa som kunskapstörstig hobbymekare?