Vem är bra för maskinarbeten på en Turbo motor som har små repor på cylinderväggene. Kanske slip av vev. Toppen ska också ha en tur med planslip ock ventilslip tänker jeg. Bra job ock pris självklart
Södra Sverige tänker jeg.
Mvh
Peter Mikkelsen
peter mik
944 turbo '89 til gate och trackdays
944S2 '88 som kör Youngtimer Cup i DK
www.pro-motor.dk
Topplocksverkstaden i Lund is dah shit Men Erland som gör jobben är rätt långt från mainstream person..... Han jobbar helst på natten så ofta lämnar/hämtar man delar på kvällarna. Han gör dock ett mycket bra jobb! Han har planslipat min topp, kostade typ 800:- eller nått.
Björn Nilsson wrote:Topplocksverkstaden i Lund is dah shit Men Erland som gör jobben är rätt långt från mainstream person..... Han jobbar helst på natten så ofta lämnar/hämtar man delar på kvällarna. Han gör dock ett mycket bra jobb! Han har planslipat min topp, kostade typ 800:- eller nått.
Skulle jag lämna in min topp till någon i södra Sverige så är det till Erland Cox, erkänt duktig kille!Finns säkert någon som gör det för någon hundrig billigare, men knappast bättre.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.