patand wrote:videofotografen wrote:Kör sedan några år tillbaka en SAAB 9-5 2,0t kombi som inom något år ska bytas ut mot en SAAB 9-5 Aero kombi 2006 eller nyare så jag ställer ju lite krav på bilen som ska transportera mig.
Förstår inte den här meningen... vad är kravbilden utifrån att du gillar SAAB 9-5? Om du förväntar dig att en Porsche 944a ska vara lika bekväm och modernt intetsägande som en SAAB 9-5 (oavsett årsmodell) så bedrar du dig. 944an är inte heller en bra familjetraktare om familjen har större barn än vad som får plats i det lilla baksätet.
Men däremot kommer 944an vara mycket roligare att köra oavsett vilken SAAB 9-5 du jämför med och betydligt mer kommunikativ på alla sätt, speciellt som du intresserar dig av en av de tidigare årsmodellerna.

Sen får du nog också stå ut med lite mer nyfikna frågor och blickar från människor runtikring än när du åker SAAB också.
Självklart är det också så att en äldre bil ofta har lite småfel då och då, men 944a är enkla att skruva med och här på forumet kan du få mycket hjälp. Jag tror t.om vi lyckats förvandla en och annan "tummen mitt i handen" till hyfsade och intresserade hemmapulare.
Välkommen till forumet förresten!

Syftade väl mest på att SAAB är en av världens bäst byggda bilar o en av de mest extrema bilar vad beträffar uthållighet.
Läs gärna om
SAAB Talladega - The Long Run
Hitintills är det ingen annan som har kunnat återupprepa vad SAAB lyckades med. För övrigt är SAAB 9-5 Kombi korad till
världens säkraste kombibil. Sedan ska vi inte fördjupa oss i vad SAAB drabbades av genom samarbetet med GM... det är bara en tragisk historia.
Jag har haft flera sportliknande bilar typ Corvette/Corvette Stingray, Challanger/Challanger med factory street Hemi (fabriksbyggd gatu Hemi), Charger o Cuda Superbird liksom några BMW o MB sportliknande bilar. Dock ingen Porsche som jag har sneglat på mer o mer senare år. Om den kommer att uppfylla mina krav som ersättning till en Aero Kombi är väl fortfarande en öppen fråga. Har även sneglat lite på Jaguar men jag har sedan många år en mycket stor förkärlek till tyska bilar.
Att folk har visat intresserade blickar för mina bilar har jag nog upplevt tidigare när jag haft rostfria Californiabilar typ Cadillac Eldorado med 500ci/8 liters V8 under huven.
Självfallet förväntar jag mig inte att en 30 år gammal bil ska rulla felfritt år efter år. Snarare kanske jag förväntar mig att felen ska vara av annan sort än vad dagens nyproducerade bilar som både har elfel o
grava rostskador redan efter två år. Vilket även inkluderar vår egna svenska Volvo V70 (Läs senaste
Vi Bilägare Nr 1/2014.
Tack för ditt svar o välkomnande!