Jag har haft min 944 cab ute på annons under sommaren.
Bilen är i bra bruksskick från 89 utan några större skavanker. Allt funkar precis som det ska, även om lacken (den är röd) börjar bli trött efter 24 år.
Det har varit någon enstaka spekulant men ingen som ens lägger ett skambud vilket gjort mig rätt förbryllad. Marknaden känns stendöd.
Nu till frågan - är det någon som testat att sälja sin bil via Mobile.de eller autoscout?
Vad bör jag tänka på innan jag lägger ut bilen där?
Undrar Gunnar
Sälja bil utomlands?
- GunnarKjellgren
- S-Poster
- Bilmodell: 996 C4 Cab
- Årsmodell: 1989
Sälja bil utomlands?
Svart 996 C4 cab
Röd 944 S2 cab - såld
PCS 7805
Röd 944 S2 cab - såld
PCS 7805
- Janne J
- Addict
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
Re: Sälja bil utomlands?
Cabbar brukar vara som mest populära just när solen börjar värma, mars-april är nog hetast.
Sedan är det väl som vanligt, priset bestäms av vad köparen vill ge.
Utländska köpare har koll på blocket, jag har sålt till utlandet på blocketannons. Lägg till lite engelsk/tysk text så underlättar det sådana kontakter.
Är det inte en bil med något speciellt är jag dock tveksam till att någon åker från Tyskland för att köpa den.
Lycka till.
Sedan är det väl som vanligt, priset bestäms av vad köparen vill ge.
Utländska köpare har koll på blocket, jag har sålt till utlandet på blocketannons. Lägg till lite engelsk/tysk text så underlättar det sådana kontakter.
Är det inte en bil med något speciellt är jag dock tveksam till att någon åker från Tyskland för att köpa den.
Lycka till.
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
- Erol
- Moderator
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
Jag tycker att det kan vara en god idé att försöka sälja bilen på Mobile.de eller autoscout.de. Priserna på våra bilar har stigit nere på kontinenten den sista tiden och många objekt som annonseras ut till nästan dubbla priset mot vad man får i Sverige.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- GunnarKjellgren
- S-Poster
- Bilmodell: 996 C4 Cab
- Årsmodell: 1989
Tack Erol!
jag har följt blocket-marknaden ett tag nu och det finns ett gäng 944 cabbar som ligger ute lääänge. Prisbilden är mellan 69 000 - 129 000 kr för i stort samma bil beroende på privat, handlare etc.
Min bil skiljer sig inte vare sig i skick eller pris - jag är nog beredd att lägga mig i det nedre skiktet för att göra affär. Det som stör mig är att inte ens bilförmedlarna från Småland hört av sig o bjudit 30 tkr för en snabb affär - därav funderingen kring Mobile.de. Marknaden i Sverige har känts ganska avslagen.
Jag kommer nog att prova o hör av mig om jag lyckas.
Det känns lite tråkigt att sälja en svensksåld 944 tillbaka till Tyskland. Fast jag vet att vi 944 ägare brukar hota med att behålla våra bilar om ingen köper dem, så det kanske slutar med att den får bo kvar i Vendelsö och 996:an får gå istället.
jag har följt blocket-marknaden ett tag nu och det finns ett gäng 944 cabbar som ligger ute lääänge. Prisbilden är mellan 69 000 - 129 000 kr för i stort samma bil beroende på privat, handlare etc.
Min bil skiljer sig inte vare sig i skick eller pris - jag är nog beredd att lägga mig i det nedre skiktet för att göra affär. Det som stör mig är att inte ens bilförmedlarna från Småland hört av sig o bjudit 30 tkr för en snabb affär - därav funderingen kring Mobile.de. Marknaden i Sverige har känts ganska avslagen.
Jag kommer nog att prova o hör av mig om jag lyckas.
Det känns lite tråkigt att sälja en svensksåld 944 tillbaka till Tyskland. Fast jag vet att vi 944 ägare brukar hota med att behålla våra bilar om ingen köper dem, så det kanske slutar med att den får bo kvar i Vendelsö och 996:an får gå istället.
Svart 996 C4 cab
Röd 944 S2 cab - såld
PCS 7805
Röd 944 S2 cab - såld
PCS 7805