SPAX Coilover erfarenheter?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
eckan
S-Poster
Posts: 145
Joined: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Köping
Contact:

SPAX Coilover erfarenheter?

#1 Post by eckan »

Hittade Spax coilover lit i England för strax under 8000.
Frågan är om det är något att satsa på, priset är ju intressant.

Mvh//Eckan
Erik Malmström
Köping

Porsche 951 -88 375WHP

Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Sv: Re: SPAX Coilover erfarenheter?

#2 Post by Erol »

eckan wrote:Hittade Spax coilover lit i England för strax under 8000.
Frågan är om det är något att satsa på, priset är ju intressant.

Mvh//Eckan
Är det riktiga fjärdedel bak, eller stötdämpare med hjälpfjäder?

Har för mig att jag sett båda sorter.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

eckan
S-Poster
Posts: 145
Joined: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Köping
Contact:

Sv: SPAX Coilover erfarenheter?

#3 Post by eckan »

Det är med riktig fjäder, ingen hjälpfjäder.
Erik Malmström
Köping

Porsche 951 -88 375WHP

Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot]