Började dagen idag med att kolla över motorn.
Kollat alla slangar, klämmor, kontakter och givare.
Svänghjulsgivarna är dåliga enligt ohm mätare (och att den inte startade när den var varm igår)
Så efter lite sökande fann jag att givarna till Volvo 740 turbo 85-88 var samma så 2st är beställda för 299:- st.
Den skarpögda kan säkert se felet men den något oroliga motorkaraktären på tidigare bilder.

Där satt ingen slangklämma till luftmängdmätaren så slangen låg bara an och inte på...
Fixade detta, bytte luftfilter, bytte tändstift och vips så går bilen som en klocka!
Måste fått iaf 40hk tillbaks för det var en enorm skillnad både i karaktär och effekt!
Har efter det bytt tätningen till targataket då det läckte in litegranna vilken bidrog till en lite otrevlig doft.

Har även tvättat, fixat glidjärnen och behandlat originalframstolarna vilka hittade in i bilen aldeles nyss, dock ingen bild då det var rätt mörkt när jag var klar.
Undrat dock vad det var som satt där tidigare:
Har rivit ur inredningen i bagaget, tvättat och färgat den svart igen då den var väldigt solblekt.
Har ingen "före" bild men man kan nog se det grön/bruna på bilden med targataket.
Här är resultatet iaf:

Har sedan jagat skrammel och hittat en del skruvar som saknades som jag ersatt.
Handskfacket satt inte fast alls:(
Har tyvärr kört sönder kylaren då den sprang läck idag, är på jakt efter en ersättare.
Någon som har en kylare så skicka ett PM.
Finns det någon form av uppgradering i aluminium till N/A?
Fortsättning följer...