Har en 968 Turbo RS-vinge från Ferdinand.se på bilen. Tyvär är själva vingbladet lackat i egen färg (rött..) av föregående ägare. Jag skulle vilja lacka om vingbladet i samma färg som bilen(mörkgrå metallic).
Min fråga är om det går att ta bort själva vingbladet separat??
Eller måste man ta bort hela enheten från bilen?
968 Turbo RS-vinge
-
- S-Poster
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1989
- Peedster
- Addict
- Bilmodell: 924,944,968,GT2
- Årsmodell: 1992
Re: 968 Turbo RS-vinge
Du lär ha den ställbara vingen iom att mittendelen är lackad separat och då ska du kunna ta isär den.
Titta där du ställer vinkeln på bladet. På min så ställer jag upp vingen max vinkel upp och sen skruvar loss alufästet som sitter fast i sidofästerna. Då får man loss den.
Kolla denna tråd för inspiration: http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... ent-4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh Peter
Titta där du ställer vinkeln på bladet. På min så ställer jag upp vingen max vinkel upp och sen skruvar loss alufästet som sitter fast i sidofästerna. Då får man loss den.
Kolla denna tråd för inspiration: http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... ent-4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh Peter
Nuvarande:
En frontmotor
En mittmotor
En bakmotor
Porsche - Made to be driven
Peedster - Made to drive Porsche
En frontmotor
En mittmotor
En bakmotor
Porsche - Made to be driven
Peedster - Made to drive Porsche
-
- S-Poster
Har kikat överallt på vingen tycker jag, utan att finna en tillstymmelse till skruvinfästningar..
Kan det vara så attt hela vingen är limmad..?
Har lite svårt att få grepp om var/hur vingen som helthet ska vara skruvad i och var.
Har lite svårt att få grepp om var/hur vingen som helthet ska vara skruvad i och var.
- Jappe
- Turbo-Poster
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
Ta bort ett av tornen, så kan du ta bort vingdelen.PCU944 wrote:Har kikat överallt på vingen tycker jag, utan att finna en tillstymmelse till skruvinfästningar..
Last edited by Jappe on 2013-08-27 14:33:10, edited 1 time in total.
-
- S-Poster
Jappe wrote:Ta bort ett av tornen, så kan du ta bort vindelen.PCU944 wrote:Har kikat överallt på vingen tycker jag, utan att finna en tillstymmelse till skruvinfästningar..
Hur är dessa fästa på bilen?? Limmade? Skruvade?
- Erol
- Moderator
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
Skruvade, under listen som sitter längs långsidan av rutan.PCU944 wrote:Hur är dessa fästa på bilen?? Limmade? Skruvade?
Är det originallister, är dessa skruvade från insidan. Är det glasfiberkopior (mycket troligt) är dessa lister med största sannolikhet limmade/silikonerade mot rutan och foten till vingen och då blir det lite klurigare.
Går det inte att maska vingbladet och lacka det på plats?
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- S-Poster
Erol wrote:Skruvade, under listen som sitter längs långsidan av rutan.PCU944 wrote:Hur är dessa fästa på bilen?? Limmade? Skruvade?
Är det originallister, är dessa skruvade från insidan. Är det glasfiberkopior (mycket troligt) är dessa lister med största sannolikhet limmade/silikonerade mot rutan och foten till vingen och då blir det lite klurigare.
Går det inte att maska vingbladet och lacka det på plats?
Verkar vara en glasfiberkopia. Denna är inte vara skruvad från undersidan utan limmad mot rutan tyvär. Jag önskar rådfråga ang vingen; jag kan tycka att orginalvingen är betydligt smäckrare och smälter in betydligt bättre än 968-vingen. Det talar för orginalvinge. Dock måste en sådan isf inhandlas, har inte kollat ännu vad en sådan kostar.
Även en ställbar 968-vinge i glasfiber är ju inte direkt gratis.. Jag kommer börja prova köra bana nästa säsong, det jag undrar är om jag kommer ha ngn praktisk nytta av att behålla 968-vingen för ev. ving-egenskaper som är av godo för bilen, aspekter som marktryck osv.
Vad säger ni??