Jag fick problem med att bilen började misstända i slutet av augusti,det blev värre och värre och tillslut så började det misstända kraftigt så fort det blev laddtryck på motorn
Jag hittade inga direkta fel,det enda jag såg var att det var mer oljigt i insuget än innan.
Så jag chansade på att det var olja från turbon som orsakade eländet.
Sagt och gjort turbon skulle väck och in på renovering,orginalturbon är ingen höjdare att få bort,men lätt om man jämnför med den klumpen jag har plus att alla rör är ombyggda utan tanke på att få bort något igen när motorn väl sitter i bilen.
Det gick tillslut och sen har turbon varit en månad hos Airtune AB på renovering.
Har monterat tillbaks turbon nu i helgen och provkört lite och det verkar som problemet är borta
En del säger att Garret turbos inte riktigt trivs med det höga oljetrycket som 944:or har.
Själv har jag ingen aning men jag satte ändå dit en 3 mm restriktor i oljeinloppet på den renoverade turbon.
Fågan är vad som orsakade felet på turbon den har nog inte gått mer än ett par 100 mil.
Dom som renoverade turbon sa att lager och tubinaxel var som nytt det var bara oljetätningarna som var lite dåliga.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.