Att bara säga att ett märke är dåligt utan att säga vilken modell det gäller säger ju inte mycket. I så fall anser jag att Hankook är skräp (vilket de ju inte är men de gatdäck jag har på Liebling nu passar varken min personliga smak eller min bils konfiguration, i alla fall inte som gatdäck).
Att beställa från UK för att spara 150 kr hade jag inte gjort, men ibland är prisskillnaderna mer betydande. Jag har även handlat från Däckonline och jag har inget negativt att säga, det har funkat bra varje gång.
Jag brukar kolla runt på de webbutiker jag känner till, googla lite och beställa där de har bäst pris eller de jag får störst förtroende för. Senast blev det däck från en svensk däckshandlare då det var där jag kunde få tag på de däck jag ville ha. Man får anpassa sig.
R-däck håller för bankörning, gatdäck gör det inte. I alla fall inte om man vill köra på vad däcken klarar av i grepp. Sen har r-däck ett helt annat grepp och när man når gränsen för greppet så tappar man det inte helt som på ett gatdäck utan där finns en större marginal för hur långt man kan gå över gränsen men fortfarande ha hyfsat med grepp. Jag tycker att r-däck är "snällare" men man har å andra sidan högre fart när man når gränsen.
Det brukar finnas folk som säljer begagnade r-däck om man inte vill kosta på sig helt nya för att prova.