Jag har läckage från slanganslutningarna som sitter/ansluter under oljebehållaren för styrservon i motorrummet.
Jag tycker att det verkar som att det finns i alla fall lite slack på dessa slangar, och tänkte att man skulle kunna prova att tömma så mycket olja som behövs, kapa ett par centimeter på slangarna och hoppas på att det blir tätare.
Ngn som provat detta??
Läckage från oljebehållaren för styrservo
-
- S-Poster
- Posts: 98
- Joined: 2013-05-09 13:00:53
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1989
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Sv: Läckage från oljebehållaren för styrservo
Japp, detta brukar kunna stoppa mindre läckage från slangarna.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: Läckage från oljebehållaren för styrservo
Kapa inte bort för mycket bara, jag gjorde detta och fick ett rent helvete att få på dom igen...
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Ragnar Joensen
- Addict
- Posts: 1347
- Joined: 2005-07-18 11:47:24
- Bilmodell: 968
- Årsmodell: 1992
- Location: Eslöv (Skåne's metropol)
- Contact:
Re: Läckage från oljebehållaren för styrservo
Ett varv eller två på slangklämman kan stoppa läckan.
Porsche fantast !
968 1992
968 1992
-
- S-Poster
- Posts: 98
- Joined: 2013-05-09 13:00:53
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Re: Läckage från oljebehållaren för styrservo
Vart slangarna lite korta eller behövs det våld för att få på dom på anslutningarna på behållaren??emm wrote:Kapa inte bort för mycket bara, jag gjorde detta och fick ett rent helvete att få på dom igen...
-
- S-Poster
- Posts: 98
- Joined: 2013-05-09 13:00:53
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Re: Läckage från oljebehållaren för styrservo
Det verkar som det har tillämpats flitigt då slangklämmorna var maximalt åtdragna.Ragnar Joensen wrote:Ett varv eller två på slangklämman kan stoppa läckan.
-
- S-Poster
- Posts: 98
- Joined: 2013-05-09 13:00:53
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Re: Läckage från oljebehållaren för styrservo
Vilken servoolja är lämplig att slå i och hur mycket åtgår??
Ngt som är bra/viktigt att tänka på vid byte?
Ngt som är bra/viktigt att tänka på vid byte?
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Re: Läckage från oljebehållaren för styrservo
Japp, jag har gjort detta. Ena slangen gick fint att kapa nära behållaren. Den andra fick jag ta bort en längre bit av och därmed "förlänga"... Kolla min biltråd.PCU944 wrote:Jag har läckage från slanganslutningarna som sitter/ansluter under oljebehållaren för styrservon i motorrummet.
Jag tycker att det verkar som att det finns i alla fall lite slack på dessa slangar, och tänkte att man skulle kunna prova att tömma så mycket olja som behövs, kapa ett par centimeter på slangarna och hoppas på att det blir tätare.
Ngn som provat detta??
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]