Hej. Har tillsammans med GAZ dämparna beställt PowerFlex bussningar till bakvagnen. Men hittar inget i PowerFlex sortiment som motsvarar http://utzon.se/43/11/889" onclick="window.open(this.href);return false;. Inget i PET heller. Är detta någon som "behövs" bytas ut? Hur ser det ut original? Gärna bild
Det du länkar till hos Utzon är en polyurethanbussning dvs samma sak som en Powerflexbussning.
Powerflex är ju bara ett märke precis som t.ex Castrol och Powerflex har inte bussningar till alla bilar och leder.
Så beställ den polyurethanbussningen som Utzon säljer, det är många som köpt dessa och de fungerar bra.
Personligen skulle jag byta denna om jag ändå hade allt nerplockat och när man kostar på bilen ett riktigt chassi.
Dock så är originalbussningarna rätt jobbiga att få bort, Har hört historier som innehåller vinkelslipar och till och med brännungnar...
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Erol wrote:...
Dock så är originalbussningarna rätt jobbiga att få bort, Har hört historier som innehåller vinkelslipar och till och med brännungnar...
/ Erol
Jag tog bort den med en borrmaskin och plastborstehjul frå Biltema. Blev lite jobb, men det blev bra. Sen elförzinkning ochnya bussningar.
Få bort de gamla bussningarna tyckte jag var betydligt lättare än att få på de nya.
Jag brände bort dom, eller mer eller mindre satte fyr på dom med skärbrännare och lät dom brinna. Sen kunde man bara pilla bort dom med en skruvmejsel. Lite bromsrengöring och en trasa senare så va dom helt borta.
Verkar inte som det går att köpa nya gummibussningar utan att byta hela svärdet, så polyuretan blir väl alternativet isåfall. Köpte de på Utzon men det kräver en hel del slipande för att få på dom. Sen är dom som en kona så att om man slipar lite för mycket så sitter svärden inte lika långt in på höger och vänster sida, vilket känns konstigt? Känns som att om man kört ett år med dom en del så kommer dom börja glappa, men det återstår kanske att se.
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil