Slangarna från styrsevo-oljabehållare (951, 1987)

Köpes Annonser
Post Reply
Message
Author
User avatar
Petrus
Addict
Posts: 2036
Joined: 2006-02-20 12:51:52
Telefon: 0701422302
Bilmodell: Porsche 951
Årsmodell: 1987
Location: Stockholm
Contact:

Slangarna från styrsevo-oljabehållare (951, 1987)

#1 Post by Petrus »

Som rubriken lyder.
Kommunikation helst via sms på 0701-422302

Mvh Petrus

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: Slangarna från styrsevo-oljabehållare (951, 1987)

#2 Post by DLS »

Kollat med sanden?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
Petrus
Addict
Posts: 2036
Joined: 2006-02-20 12:51:52
Telefon: 0701422302
Bilmodell: Porsche 951
Årsmodell: 1987
Location: Stockholm
Contact:

Re: Slangarna från styrsevo-oljabehållare (951, 1987)

#3 Post by Petrus »

DLS wrote:Kollat med sanden?
Jag ringde honom men just då hade han ingenting på hyllan.
Hittade npgra st på laga.se men tyckte att dom var också orimligt dyra.

Det finns en affär här i Västberga (södra Stockholm) som säljer slangar i alla möjliga dimensioner.
Undrar om det är nödvändigt att ha just en Porsches slang. Kanske räcker det med en "vanlig" slang?

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: Slangarna från styrsevo-oljabehållare (951, 1987)

#4 Post by DLS »

Petrus wrote:
DLS wrote:Kollat med sanden?
Jag ringde honom men just då hade han ingenting på hyllan.
Hittade npgra st på laga.se men tyckte att dom var också orimligt dyra.

Det finns en affär här i Västberga (södra Stockholm) som säljer slangar i alla möjliga dimensioner.
Undrar om det är nödvändigt att ha just en Porsches slang. Kanske räcker det med en "vanlig" slang?
Det är möjligt att det går med en vanlig slang men den måste nog vara väldigt mjuk o böjligt då det är några böjar på original slangen o det är väl därför den är så dyr.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Sv: Slangarna från styrsevo-oljabehållare (951, 1987)

#5 Post by Erol »

Slangen måste även vara ordentligt armerad, då det är skapligt tryck i dessa under drift.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

Re: Sv: Slangarna från styrsevo-oljabehållare (951, 1987)

#6 Post by Karl Birgander »

Erol wrote:Slangen måste även vara ordentligt armerad, då det är skapligt tryck i dessa under drift.
Den mellan behållare och pump är väl inte direkt något tryck i? Bara självfall från behållaren.
Jag tror på att åka till närmaste Hydroscand/slangsnabben och säga vad du ska ha den till och att den ska vara böjlig och vilka mått som gäller.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

User avatar
Petrus
Addict
Posts: 2036
Joined: 2006-02-20 12:51:52
Telefon: 0701422302
Bilmodell: Porsche 951
Årsmodell: 1987
Location: Stockholm
Contact:

Re: Slangarna från styrsevo-oljabehållare (951, 1987)

#7 Post by Petrus »

Jag tänkte också att det kan inte vara något högre tryck i den slangen.
Däremot måste den tåla hettan från motorn.

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

Re: Slangarna från styrsevo-oljabehållare (951, 1987)

#8 Post by Karl Birgander »

Petrus wrote:Jag tänkte också att det kan inte vara något högre tryck i den slangen.
Däremot måste den tåla hettan från motorn.

Som sagt, knalla in på hydroscand och ha koll på mått och omständigheter.
Dom har slangar till allt på denna jord, så en gammal bil är nog inga problem.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users